فراهم شدن همه امکانات و زیرساخت‌ها برای تاسیس پژوهشکده علوم آب و کارست در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : همه امکانات و زیرساخت‌ها برای تاسیس پژوهشکده علوم آب و کارست در استان فراهم است .

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از وجود زیرساخت‌ها و امکانات لازم در استان برای ایجاد پژوهشکده علوم آب و کارست خبر داد.

وی با اشاره به سخنان بازوند استاندار کرمانشاه در نشست با همکاران شرکت مبنی بر حمایت از تاسیس پژوهشگاه آب در استان، شرایط ممتاز منطقه‌ای کرمانشاه برای ایجاد پژوهشکده آب را بی نظیر خواند و با اذعان به اهمیت حیاتی منابع آب کارست در منطقه غرب کشور و سوابق علمی و تجربی شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در مدیریت کارست، ایجاد پژوهشکده‌ای که بتواند توام با پژوهش‌های کاربردی در منابع آب در خطر از جمله منابع شکننده کارست و سازندی، در مدیریت منابع آب و به ویژه مخاطرات آبی و سازگاری با کم آبی نسخه‌های عملیاتی را در اختیار بگذارد بسیار حیاتی و البته ضروری دانست.

درویشی ایجاد پژوهشکده علوم آب و کارست را رهیافتی بسیار مناسب برای حفاظت از منابع حیاتی آب و کارست در غرب کشور دانست و بر اهتمام جدی خود و مجموعه همکار در استان برای ایجاد تمهیدات تاسیس پژوهشکده آب تاکید نمود.

درویشی وجود منابع غنی کارست در غرب ایران، تنوع محیط‌های هیدروژئولوژی، همسایگی با کشور عراق و توان انتقال فناوری، به همراه توان علمی و پژوهشی استان را از بارزترین بهانه‌های تاسیس پژوهشکده علوم آب و کارست ذکر کرد.

وی ضمن تشکر ازحمایت‌های بی دریغ استاندار و دانشگاه‌های منطقه برای پرورش این ایده اظهار امیدواری کرد بتوان با تیمی قوی آن را عملیاتی نمود .

 

 

انتهای پیام/د

وجود زیرساخت‌ها و امکانات لازم در استان برای ایجاد پژوهشکده علوم آب و کارست

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار