آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه:

ماهیت آمریکا با اقدامات دولت ترامپ خبیث و احمق به خوبی عیان شد/ با همت مردم می‌توانیم خسارت تحریم را به حداقل برسانیم

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: با همت مردم می‌توانیم خسارت تحریم‌ها را به حداقل برسانیم.


ماهیت آمریکا با اقدامات دولت ترامپ خبیث و احمق به خوبی عیان شد/ با همت مردم می‌توانیم خسارت تحریم را به حداقل برسانیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که امروز (جمعه ۶ اردیبهشت ماه) در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به وظایف منتظران در عصر غیبت گفت: مومنان باید تقوا داشته باشند و در کلام و عمل و رفتار خود باید تقوا را رعایت کنند.

وی ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: اگر بخواهد ارزش‌ها متبلور شود و هنجار‌ها در دنیا زنده شود، لازم است فردی به‌عنوان انسان کامل و مربی در دنیا باشد که اسلام آن را به نام امام مهدی (عج) مطرح کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به وظایف مؤمنان در غیبت کبری اظهار کرد: امام عصر (عج) در نامه‌ای خطاب به شیخ مفید می‌فرمایند اگر حواس ما به شما نبود، دشمنان ریشه شما را می‌خشکاندند و وظیفه شما در زمان غیبت رعایت تقواست.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه امام عصر به مردم می‌فرمایند راه تقوا را بروید و خداوند به شما کمک می‌کند تا راه درست را برویم، تصریح کرد:  باید ببینیم در چه کشوری هستیم و در دامن چه حجت خدایی هستیم برای خدمت به ملت ارزش قائل می‌شویم.

وی با بیان اینکه روز کارگر به معنای ارزش دادن به کار است، اظهار کرد: راحت طلب بودن، سستی، تنبلی و پشت میز نشینی به معنای کار نیست، در حقیقت روز کار منحصر به کارگران نیست و در معنای عام آن همه از بنده به عنوان یک روحانی تا اصناف و جمعیت‌های دیگر باید به کار اهمیت داده و دقیق و با بررسی کار‌ها را انجام دهیم.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: ما هر کدام در هر صنفی چه در مسائل علمی و پژوهشی و دیگر کارها، باید قدم‌های خود را درست برداشته و کارمان را انجام دهیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: پاسداشت روز کارگر به معنای ارزش کار را متوجه شدن است که در این شرایط کشور از رخوت، سستی، بیحالی، تن پروری، عیاشی و خوشگذرانی با توصیه به تقوا نجات می‌یابد.

وی با اشاره به شعار رونق تولید که مقام معظم رهبری در ابتدای امسال آن را اعلام کردند، گفت: رونق تولید با کار و پیدا کردن راه و چگونگی افزایش اشتغال بر رونق و کمک به رفاه مردم ایجاد می‌شود و تولید در هیچ حالی نباید متوقف شود البته تولیدی که مضر و حرام نبوده و هر تولید حلال هم باید از آسیب دور بماند.

آیت‌الله امامی کاشانی افزود: حیف است که ثروت داشته باشی، اما آن را در بیرون از کشور خرج کنی، درست است که سرمایه‌گذاری در داخل سود کمی دارد، اما خدا کمک می‌کند. انسان‌های پولدار و دارای قدرت باید خود را سرباز امام زمان (عج) بدانند و اگر صندلی‌ها در دولت، مجلس و دستگاه قضا در راه امام زمان (عج) باشد ارزش دارد و گرنه انسان عمر خود را تلف کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عیان شدن ماهیت واقعی آمریکا اظهار کرد: دشمن با تحریم و جنایت‌ها اینگونه دور ما را احاطه کرده‌اند البته آمریکا از روز اول با ما دشمنی داشت، اما این دولت خبیث و احمق آمد و پرده‌ها را کنار زد و همه دشمنی‌ها را نشان داد که از روز اول اینگونه بوده است.

وی بیان کرد: خسارت‌های تحریم گسترده را می‌توان با اهمیت دادن به کار و مردم به حداقل رساند همانطور که در این سیل اخیر شاهد وحدت تمامی مردم از همه طبقات برای کمک و خدمت بودیم که بر اساس بیانیات مقام معظم رهبری این وحدت خاطرات حمله دشمن به ایران و اوایل نهضت و انقلاب اسلامی را به خوبی نشان داد لذا اگر همه با هم باشیم و همدردی کنیم مشکلات حل خواهد شد.

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: اگر به وظیفه خود عمل کرده و کار را به درست انجام دهیم و اقتصاد مقاومتی را درست برنامه‌ریزی کرده و با کمک دولت و مجلس و همچنین حمایت دستگاه قضا پیش ببریم می‌توان مشکلات کشور را حل کرده و خسارت‌های تحریم‌های جنایت کاران آمریکایی را به حداقل برسانیم.

امام جمعه موقت تهران ضمن تبریک به سرلشگر سلامی فرمانده سپاه پاسداران و آروزی موفقیت برای ادامه کار بزرگ سپاه، گفت: سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح از ابتدای انقلاب و در زمان حمله دشمنان سینه سپر کرده و از کشور دفاع کرده‌اند و در زمانی هم که حمله نیست، سپاه و ارتش در کشور باعث آرامش ملت ایران هستند.

وی با بیان اینکه جنایت آمریکا در تروریستی خواندن سپاه و مصوبه اخیر مجلس را به قضاوت مردم دنیا و همه ملت‌ها و نه تنها چند سر‌دمدار خبیث می‌گذاریم، افزود: آمریکا، سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کرد، اما تروریست یعنی حمله نا بهنگام، قتل و ایجاد آشوب در یک جامعه. آیا این ترور‌ها در توسط ایران انجام می‌شود یا آمریکا؟ در مصوبه ترامپ است یا مجلس؟

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس ایدئولوژی خود و همچنین فرمایشات پیامبر اکرم (ص) مومن ترور نمی‌کند و به یک نفر هجوم نمی‌آورد لذا ما ترور را منع کرده و آن را جزء فکر و عقیده خود نمی‌دانیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اقدام سپاه و ارتش هم دفاع از کشور، مردم و اسلام و برای صیانت و حفظ کشور و امنیت ملت ایران بوده و این چیزی است که دنیا از سپاه و نیرو‌های مسلح ما می‌بینند.

وی تاکید کرد: دنیا دید که آمریکا و عربستان سعودی که تکیه‌اش بر این کشور است و چه می‌کنند، داعش را آمریکا به وجود آورد و آیا حاکمان عربستان که ۲۰ هزار بمب را بر سر ملت یمن ریختند تروریست نیستند؟ آیا زمانی که در بیمارستان‌ها کوچک و بزرگ ر اکشتند تروریست نیستند؟ شما تروریست هستید یا ما؟ عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تروریست است.

آیت‌الله امامی کاشانی اظهار کرد: آن‌ها اعلام می‌کنند که باید ظرف مدت کوتاهی با ترور و جنایت بر خاور میانه حاکم شوند، اما نمی‌دانند که دنیا آن‌ها را بی آبرو می‌دانند و ارزشی برایشان قائل نیستند، با چند کشور جمع شده‌اند و فکر می‌کنند که موفق هستند، اما آن‌ها بدبخت بوده و به فرموده امام روزی خداوند از آن‌ها انتقام می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایت آل سعود در اعدام ۳۷ نفر از زندانیان منتقد در این کشور گفت: آل سعود ۳۷ نفر از زندانیانی را که به آن‌ها انتقاد می‌کرد به صورت وقیحانه اعدام کرد و این لکه ننگی بر چهره حامیان آل سعود است.

وی بیان کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی و آمریکا در دنیا آشکار شده و جنایتکار بودن آن‌ها بر همگان آشکار شده و ترامپ پرده از روی جنایات آمریکا برداشته و واقعیت را به همه نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما باید امریکارا زیر پا له کنیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
شیطان بزرگه این ترامپ لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر آیت‌الله امامی کاشانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردم همیشه جانانه وایسادن
Iran (Islamic Republic of)
سورنا
۱۸:۳۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
همت مدیران و مسئولین هم لازم است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
این مردم هستند که دارند رنج میبرند نه اقازاده هائی که در خارج هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
منظور شما ازاینکه به حداقل برسانیم چقدر است؟؟
Germany
بسیجی مدافع حرم ایران تهران
۱۴:۰۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
دولت محترم جلوی ورود هر کالای ساخت امریکا رو بشدت تمام بگیرد امریکا نباید از ایران سودی ببرد ایران هم باید جایگزین امریکا رو پیدا کند
آخرین اخبار