معاون فرهنگی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ارتقای سطح رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی هدف اصلی اجرای طرح تکریم ارباب رجوع

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی گفت: هدف اصلی از اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، ارتقای سطح رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌ الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه تکریم ارباب رجوع، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است و در دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی هم این وظیفه مورد تأکید بیشتری قرار گرفته است و همچنین از سوی دیگر، دستگاه قضایی دستگاهی است که ارباب رجوع زیادی دارد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه رسیدگی به خواسته‌ها، اتهامات و شکایات فرآیند سخت و پیچیده‌ای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی است، افزود: گاهی کثرت کار و مراجعات آن قدر زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل می‌شود؛ اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینه‌ها را پشت سر می‌گذارند و سعی می‌کنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند، اما گاهی ممکن است فشار کار باعث شود که نتوانند آن طور که باید و شاید تکریم کنند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین صادقی بیان داشت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه و به تصویب رساند و از سوی مسئولان عالی قوه قضاییه ابلاغ و سال گذشته نیز اجرایی شد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و مراجعه کنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستری‌ها یک مدل ویژه را بر اساس استاندارد‌های بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخص‌های مدنظر، عملکرد دادگستری‌ها را ارزیابی می‌کنیم تا ببنیم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.

وی در پایان تصریح کرد: می‌خواهیم که برخورد‌های ناروا اصلا وجود نداشته باشد و تلاش داریم سال به سال سطح رضایت افزایش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
عباس گودرزی
۰۹:۳۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام رضایت مندی مردم یعنی کاهش رانت ، اختلاس، فاصله طبقاتی ، عدم تمرکز خدمات در کلان شهرها ، توزیع عادلانه خدمات در استان های محروم مثل لرستان . همه جا در تلاش برای نصب پله برقی عابر پیاده هستند ، اما در بروجرد بخاطر نداشتن پرداخت حقوق کارگران شهرداری تنها پله برقی سطح شهر را اره میکنند و بر می چینند . تکریم یعنی عدالت در مدیریت کشور . اشتغال، درمان ، تحصیل ، خدمات رفاهی ( فرودگاه ، راه آهن ، بیمارستان و...) پس سلام به مردم لرستان و... معنی تکریم نمی دهد . مردم باید عدالت را در خدمات و برخورد با مجرمین لمس کنند .
آخرین اخبار