امام جمعه موقت اصفهان گفت: امریکا ام الفساد است سالهاست دارد در دنیا ظلم می‌کند و الان منفور‌ترین رئیس جمهور کره زمین ترامپ است، زیرا در کشور خود هم در بین مردم محبوب نیست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهار کرد:  پیرامون مسائل  تقوا الهی در قرآن کریم حدود ۲۰۰ آیه وجود دارد همانطوری که خداوند در آیات پایانی سوره ی ال عمران میفرماید : ای کسانی که ایمان اوردید تقوا داشته باشید در مقابل مشکالات صبر پیشه کنید و در مقابل دشمنان صابر باشید و از مرز های اعتقادی وجغرافیایی  مراقبت کنید تقوا خداوند را پیشه کنید باشد که رستگار شوید  تقوا باید در مدیریت و سیاست مداری نیز باشد

رهبر ادامه داد: اولین توصیه ای که حضرت علی در نامه ای به مالک اشتر نوشت: مالک  تو را به تقوای الهی  و مقدم قرار دادن اطاعت خدا بر همه چیز و پیروی از قرآن کریم و سنت ها توصیه میکنم که سعادتمند نمی‌شود کسی که  به غیر از این موارد عمل کند و خوشبخت نمی‌شود کسی مگر اینکه این موارد را انجام دهد. 

وی افزود: بار ها به مسئولین و اشخاص توصیه شده به این دست نامه امیرالمومنین  توجه کنند آقایان باید علما و دانشمندان علم التماس کنند که درس مدیریت امیرالمونین را برایشان قرار دهند بعد هنگام برگزاری این موارد درس ها برخی تفره میروند که قابل تعامل است و امیدواریم این موارد برطرف شود.

امام جمعه موقت اصفهان پیرامون روز کارگر افزود: کارگر در اسلام ارزش و جایگاه بالایی دارد همانطوری که پیامبر (ص)به کارگران احترام میگذاشتند و میفرمودند اگرکسی که در حق کارگر ظلم‌کند لعنت خدا بر او باد و معتقد بودند حق و حقوق کارگران  قبل از خشک شدن عرق کار باید پرداخت شود.

وی افزود: بنابراین پرداخت حق وحقوق کارگر در این روزگار گران و مصیبت بار واجب است کارگران شریف هستند و خدمات ارزشمندی در هر کجا به جای میگذارند که امیدوارم خداوند به خادمان کارگران نیز قوت دهد.

رهبر در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد :رئیس جمهور امریکا هر اقدامی که علیه ایران انجام داده بر ضد آمریکا و کشور های متحدش بوده  و به سود ایران است مانند خروج از  برجام بد فرجام که باعث هوشیاری ملت ایران شد که سرانجام بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که آمریکا قابل اعتماد نیست در صورتی که مقام معظم رهبری سال‌های پیش گوشزد کردند اما برخی الان متوجه شدند امریکا ام الفساد است  سالهاست دارد در دنیا ظلم می‌کند و الان منفور ترین رئیس جمهور کره زمین ترامپ است زیرا در کشور خود هم در بین مردم محبوب نیست.

وی ادامه داد: اقدام دیگر ترامپ یا عقبه سیاسی او سپاه را تروریست اعلام می‌کند در صورتی که تمام جنایت ها وگروه های ترویست دست نشانده امریکا هستند  اما درود بر تمام اقشار جامعه ایران اعم از دولت مجلس دانشجویان  که همه خود را پاسدار انقلاب اسلامی معرفی کردند.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان افزود: ملت و کشور ایران بزرگ وقدرتمند است و پشتوانه ی الهی دارد نباید گول حرف های غربی ها را خورد و عده ای با سوء استفاده اقلام داخلی را بر اساس تحریم ها گران کنند در صورتی که باید بر این گرانی ها نظارت شود و مدیریت شود باید ما دشمنان را نیز تحریم کنیم سال ها پیش علمای بزرگ تفاهم نامه ای امضا کردند اگر کفن میت از خارج وارد شود بر میت نماز نمی خوانیم باید ماهم دشمنان را تحریم کنیم.

رهبر در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به بارندگی های اخیر در مناطق مختلف کشور گفت: خدارا شکر مشکلات خشک سالی کشور در مدت اخیر رفع شده هرچند مشکلاتی به وجود آمد که در اثر سوع مدیریت ها بود و برای رفع آن باید همه با هم بسیج شوند.

وی ادامه داد: اما سد زاینده رود اصفهان باید مدیریت شود و همچنین دعوا های قومی باید خاتمه یابد زیرا تعصبات کور کورانه و جاهلانه بعضی از استان‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده  باید همه باهم در حوزه آب های مشترک به یاری هم بشتابیم.

 

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه اصفهان

 

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.