وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اجرای پایلوت پزشک خانواده و نظام ارجاع در ۶ استان/ تا پایان بهار همه مردم پرونده الکترونیکی سلامت دارند

نمکی گفت: تا پایان بهار همه مردم ایران و به تدریج افاغنه‌ای که به صورت قانونی در کشور هستند، صاحب پرونده الکترونیکی می‌شوند.

اجرای پایلوت پزشک خانواده و نظام ارجاع در ۶ استان/ همه مردم ایران تا پایان بهار دارای پرونده الکترونیکی سلامت می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در همایش کنفرانس بیمه سلامت که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از اقدامات وزارت بهداشت پیگیر راهکار‌های اقتصادی مناسب برای تداوم حرکت در کشور در راستای تحت پوشش قرار گرفتن افراد به ویژه افراد آسیب پذیر و مستحق است و نظام درمانی دارویی بهداشتی و تولیدی از حمایت بیشتری در سال ۹۸ از حمایت بیشتری برخوردار خواهد شد و مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: چگونگی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن افراد یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت در سال ۹۸ است و ما سعی کردیم یک راه حل مناسبی برای منطقی‌تر شدن منابع بیمه سلامت پیدا کنیم و در این راستا باید با جمع بندی مناسب نقشه راه خوبی را برای این کار پیدا کنیم.

حمایت بیشتر از بیماران خاص و صعب‌العلاج

نمکی تاکید کرد: طرح تحول نظام سلامت جدا از نظام بیمه‌ای نیست و در این طرح با توجه به شرایط سعی می‌کنیم تا کمترین فشار بر مردم وارد شود و حمایت بیشتری از بیماران خاص و صعب‌العلاج انجام می‌گیرد.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: در سال ۹۸ و در قالب طرح تحول سلامت سعی می‌کنیم ماندگاری کادر پزشکی در مناطق کم برخوردار‌تر به طور کامل انجام شود و یکی از کار‌های موثر ما اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع است که من معتقدم اتوبان عبور از این کار و اجرای این طرح پیاده سازی پرونده الکترونیکی سلامت است.
 
وی ادامه داد: یکی از اولویت کار‌های من این است که تا پایان بهار طرح پرونده الکترونیکی سلامت برای همه مردم ایران و حتی افاغنه‌ای که به طور قانونی در کشور زندگی می‌کنند پیاده شود.
 
نمکی اضافه کرد: سیستم ارجاع پزشک خانواده در ۶ استان به صورت پایلوت اجرا و سعی می‌کنیم تا پایان سال آینده نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور اجرا شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار