بازتاب قهرمانی شهرداری ورامین در سایت کنفدراسیون والیبال آسیا؛ بازگشت حماسی

سایت کنفدراسیون والیبال آسیا ضمن بازتاب قهرمانی تیم شهرداری ورامین در رقابت‌های جام باشگاه‌های قاره کهن آن را بازگشتی (کامبک) حماسی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم والیبال شهرداری ورامین روز گذشته موفق شد با برتری ۳ بر ۲ برابر پاناسونیک پنترز ژاپن، قهرمان رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شود.

بازتاب قهرمانی شهرداری ورامین در سایت کنفدراسیون والیبال آسیا؛ بازگشت حماسی

سایت کنفدراسیون والیبال آسیا با بازتاب این قهرمانی از آن به عنوان «بازگشتی حماسی» یاد کرد و نوشت: شهرداری در بازگشت حماسی پیروزی برابر پنترز که چهاردهمین قهرمانی ایران در جام باشگاه‌های مردان آسیا را رقم زد، فوق العاده بود.

در گزارش این سایت آمده است باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری ورامین برتری خود را بر مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۹ را با کامبکی حماسی و پیروزی ۳-۲ برابر پاناسونیک پنترز در سالن ورزشی دانشگاه تایپه به رخ کشید.

پیروزی سخت ۲۵-۲۰، ۲۵-۱۶، ۲۲-۲۵، ۲۰-۲۵، ۱۶-۱۴ نه تنها باعث شد ورامین انتقام شیرین شکست ۲-۳ خود مقابل این تیم ژاپنی در دور مقدماتی هفته گذشته را بگیرد بلکه موجب شد مجموع قهرمانی‌های ایران در این رقابت‌های سطح بالا به ۱۴ مورد برسد که چهار بار آن پیاپی بوده است.

از زمان آغاز رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا در سال ۱۹۹۹ در چین، ایران در ۱۵ دوره به فینال راه یافته است. اولین حضور آن‌ها در فینال به سال ۲۰۰۰ در سوفانبوری تایلند بر می‌گردد که ایران پس از شکست برابر سامسونگ فایر کره به مدال نقره دست یافت.

پس از آن، تیم‌های ایرانی ۱۴ بار دیگر در فینال حاضر شدند- ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴، ۲۰۰۵-۲۰۱۱، ۲۰۱۳-۲۰۱۴ و ۲۰۱۶-۲۰۱۸.

از ۱۵ باری که تیم‌های ایرانی به فینال رسیده اند آن‌ها ۱۳ عنوان قهرمانی مردان آسیا را به دست آورده‌اند. پیکان تهران (۷ عنوان قهرمانی)، بانک سرمایه تهران (۲ قهرمانی)، صنام تهران (۱)، کاله مازندران (۱)، متین ورامین (۱) و خاتم اردکان (۱ بار).).

ایران مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان سه دوره متوالی در این مسابقات بود، بانک سرمایه تهران در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و خاتم اردکان که در سال ۲۰۱۸ قهرمان شدند. این بار شهرداری ورامین با پیروزی خیره کننده ۳-۲ برابر پنترز، هفتمین تیم ایرانی بود که در فینال رقابت‌های باشگاه‌های آسیا حضور یافت و پیروز شد.

قهرمانی ورامین در روز جمعه همچنین باعث شد آرزو‌های پنترز برای تاریخ سازی ژاپن در کسب نخستین عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام باشگاه مردان آسیا از بین برود. زیرا از زمان اولین حضور ژاپن در این رقابت‌ها از سال ۱۹۹۹ تاکنون، هنوز هیچ یک از تیم‌های ژاپنی نتوانسته اند در این مسابقات عنوان قهرمانی را کسب کنند.

سال ۲۰۰۱ در شهونگ چین، سانتوری سان بردز ژاپن با شکست برابر سامسونگ فایر کره به مدال نقره رسید. شانزده سال بعد، در سال ۲۰۱۷ تویودا گوسی ترفورزا، دومین تیم ژاپنی که در تاریخ والیبال این کشور به فینال جام باشگاه‌های آسیا رسید در ویتنام در مسابقه نهایی در سه ست مغلوب بانک سرمایه شد.

پاناسونیک پنترز سومین تیم ژاپن که موفق شد خود را به فینال برساند، به دست ورامین شکست خورد و از فتح جام بازماند.


بیشتر بخوانید:

قهرمانی ورامینی ها در جام باشگاه های آسیا

صعود شهرداری ورامین به نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا

سومین برد متوالی شهرداری ورامین در جام باشگاه‌های آسیا


انتهای پیام/

گزارش سایت کنفدراسیون والیبال آسیا از قهرمانی شهرداری ورامین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار