از خدمات علمی پروفسور محمود مشفقیان مبتکر جایزه علمی مشفقیان با حضور قائم مقام وزیر علوم تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در نشست هیات امناء دانشگاه خلیج فارس و با حضور دکتر باقری قائم مقام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ریاست هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه، از خدمات ارزنده علمی پروفسور محمود مشفقیان اولین رئیس دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه تجلیل شد.

پروفسور مشفقیان که اکنون ۶۸ ساله است، فوق دکتری شیمی دارد و در دانشگاه‌های خلیج فارس، دانشگاه شیراز، در دانشگاه‌های اوکلاهما (امریکا)، سیدنی (استرالیا)، صنعت نفت (اهواز و آبادان) و قطر تدریس کرده است.

در پی خدمات و تلاش‌های گسترده علمی، آموزشی، پژوهشی پروفسور مشفقیان، به دعوت کمیته علمی سازمان کنفرانس اسلامی، به عضویت این کمیته درآمد و چند سال پیش نیز به عنوان دانشمند برتر جهان اسلام معرفی شد.

در سال ۸۸ هم از وی در آیین نکوداشت هفته بوشهر به عنوان چهره ماندگار تجلیل شد.

او با اینکه اکنون ساکن بوشهر نیست، با توجه به علاقه وافر به دانشگاه خلیج فارس و زادگاهش طرح جایزه‌ای برای حمایت از دانشجویان مستعد دانشگاه را مطرح کرد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس در نشست هیات امناء دانشگاه خلیج فارس و تجلیل از پروفسور مشفقیان گفت: در این سال‌ها پروفسور مشفقیان علاوه بر خدمات ارزنده علمی و پژوهشی، جایزه‌ای برای برگزیدگان علمی در دانشگاه خلیج فارس طراحی و اجرا کرد که هر ساله تعدادی از دانشجویان رشته مهندسی نفت و مهندسی شیمی که از لحاظ علمی برتر باشند، می‌توانند از این جایزه که کمک هزینه تحصیلی است، استفاده کنند.

دکتر عبدالمجید مصلح افزود: هدف پروفسور مشفقیان از این جایزه این است که دانشجویان منتخب دغدغه دیگری به جز تحصیل نداشته باشند و با آرامش خاطر به کسب علم و دانش بپردازند.

وی بیان کرد: دانشجویان مستعد در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شاغل به تحصیل در دانشگاه خلیج فارس در رشته‌های مهندسی و بومی استان بوشهر می‌توانند از این جایزه بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: دانشجویان کارشناسی سال دوم، سوم و چهارم و همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد سال دوم باید جزء ۱۰ درصد اول رشته‌های مهندسی باشند و دانشجویان دکترای سال دوم به بعد نیز باید دست‌کم یک مقاله آی. اس. آی داشته باشند.

مصلح یادآور شد: تمدید بورسیه دانشجویان دکترا منوط به گزارش پیشرفت علمی با تائید استاد راهنما و ارائه گزارش پیشرفت و رساله دکتراست.

وی بیان کرد: دانشجویان حائز شرایط یاد شده می‌توانند با مراجعه به پایگاه دانشگاه خلیج فارس https://pgu.ac.ir/page/omid نام نویسی کنند.

انتهای پیام/ک

از خدمات علمی پروفسور مشفقیان تجلیل شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.