یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت محصولات لبنی تا پایان ماه رمضان افزایشی نخواهد داشت

باکری گفت: قیمت محصولات لبنی تا بررسی نهایی از سوی ستاد تنظیم بازار به طور قطع تا پایان ماه رمضان افزایشی نخواهد داشت.

قیمت محصولات لبنی تا پایان ماه رمضان افزایشی نخواهد داشترضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت کنونی بازار لبنیات را عادی دانست و افزود: کارخانه‌های لبنی به دنبال افزایش سهم بازار داخلی و صادراتی محصولات تولیدی خود را در بازار عرضه می‌کنند و مشکلی از لحاظ تولید ندارند.

وی افزود: با توجه به اعتراض دامداران به افزایش قیمت نهاده‌های دامی پیشنهاد داده ایم که تولیدکنندگان اسناد و مدارک لازم برای تعیین تکلیف قیمت را در اختیار سازمان حمایت قرار دهند تا پس از بررسی‌های لازم نرخ مصوب شیر خام و به تناسب آن محصولات لبنی اعلام شود.

باکری ادامه داد: با افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد، تغییرات نرخ ارز یا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کره وارداتی، مواد بسته بندی و پتروشیمی به کارخانه‌های لبنی پیشنهاد داده ایم تا مستندات لازم را در این زمینه ارائه کنند تا انجمن مدارک و مستندات را به ستاد تنظیم بازار ارسال کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت محصولات لبنی تا ابلاغ مصوبه جدید از سوی ستاد تنظیم بازار تغییری نخواهد داشت، افزود: قیمت محصولات لبنی تا بررسی نهایی از سوی ستاد تنظیم بازار به طور قطع تا پایان ماه رمضان افزایشی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان صادرات لبنیات در دسترس نیست، بیان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که صادرات محصولات لبنی در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد از نظر ارزشی کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید: کمبودی در عرضه محصولات لبنی در ایام نوروز نداریم/ ثبات نرخ لبنیات در بازار

دبیر انجمن صنایع لبنی افزایش تعرفه را عامل اصلی کاهش صادرات لبنیات برشمرد و گفت: عراق میزان تعرفه محصولات لبنی خود را به سبب حمایت از تولید داخل افزایش داده است که علی رغم رایزنی‌های صورت گرفته، موضوع کاهش تعرفه به جایی نرسیده است.

وی ادامه داد: کارخانه‌های بزرگ لبنی با وجود سایر رقبا در کشور عراق، راهکار‌های را طراحی کرده اند تا بتوانند سهم بازار خود را همچنان حفظ کنند.

باکری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ظرفیت تولیدی کارخانه‌های شیر خشک مازاد بر نیاز داخل است، بیان کرد: سالانه ۶۵ هزار تن شیر خشک مورد نیاز کشور است، در حالیکه ظرفیت تولید کارخانه‌های شیر خشک بیش از ۱۰۰ هزار تن است.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پایان گفت: زمانیکه کارخانه‌های شیرخشک بیش از حد ورودی کارخانه‌های لبنی شیر دریافت کنند، از این رو تولید محصولات لبنی مورد نیاز خانوار دچار مشکل خواهد شد.

انتهای پیام/

آمار دقیقی از میزان صادرات لبنیات در دسترس نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حالا میبینیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۳۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ببخشید // چرا میخوان تو ماه رمضون گرونش کنن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
خب اين يکي رو هم افزايش بدن ديگه
آخرین اخبار