با اهدای بذر گیاه به برندگان مسابقات قرآن در شهرستان جهرم موجب شایعاتی در فضای مجازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی نیکفر معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس و مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: بر خلاف شایعه‌های مطرح شده در فضای مجازی و برخی سایت‌های خبری، مسابقات قرآن هدایای ارزشمندی از جمله اهدای بذر گیاهان به برندگان مسابقات قرآن برای ترویج آموزه قرآنی حفظ محیط زیست بوده است.

وی بیان کرد: هدیه مسابقات قرآن مرحله پنجگانه که آموزش و پرورش جهرم میزبان آن بوده، بسته ۲۰۰ گرمی ارزن و عدس بود که موجب تعجب و انتقاد دیگر شهرستان‌ها شده است.

نیکفر تصریح کرد: تهیه عکس یادگاری گروهی مسابقه دهندگان به همراه مسئولان شهرستان‌ها و درج بر روی شاسی و اهدا به شهرستان‌های خفر، قیروکارزین و کوار، یک عدد جای شارژ منقوش به آرم مسابقات قرآنی، یک بسته بذر گیاهان همراه با توصیه‌های قرآنی به ارزش مجموع شش میلیون تومان درباره فرهنگ حفظ محیط زیست از جمله این هدایا بوده است.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس و مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم ادامه داد: اگر طبق دستورالعمل از بذر‌ها استفاده و گیاهان کشت و تصاویر آن به بانک مربوط ارسال شود هدایایی نقدی به دانش‌آموزان اهدا می‌شود که طرح سؤال و اهدای کارت هدیه به دانش‌آموزان، ضیافت ناهار در یک سالن پذیرایی و عصرانه از هدایایی بوده که به تمامی دانش‌آموزان شرکت کننده اهدا شده است.

نیکفر اضافه کرد: ما و همکارانمان در مدارس مختلف شهرستان جهرم، چند ماه انرژی، زمان و هزینه برای برگزاری این مسابقات صرف کردیم که مسابقات به خوبی برگزار شد، و اجازه نمی‌دهیم برخی از روی غرض به شان مسابقات قرآن و شهرستان جهرم لطمه وارد کنند که حق پیگرد قانونی را برای منتشرکنندگان این اخبار کذب در فضای مجازی را برای خود محفوظ می‌دانیم.

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله مقدماتی استانی با حضور ۴۲۱ دانش‌آموز مقاطع متوسطه اول و دوم در دو بخش دختران و پسران از شهرستان‌های جهرم، قیر و کارزین و کوار و بخش خفر جهرم پنجشنبه ۵ اردیبهشت به مدت یک روز در جهرم برگزار شد.

در این مسابقات شرکت کنندگان در ۱۰ رشته قرآن، قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی و ویژه، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، انشاء، نماز و احکام با یکدیگر  به رقابت پرداختند که در پایان از هر رشته یک نفر برای شرکت درمرحله بعد معرفی شد.

برگزیدگان این دوره از مسابقات به مسابقه استانی در تابستان امسال که به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

بذر‌هایی که بذر‌های حاشیه را در جهرم رویاندند

برچسب ها: فرهنگیان ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.