علت عدم دفن سعید نورالهی در قطعه هنرمندان مشخص شد + جزئیات

رئیس انجمن بازیگران در پی انتشار خبرهایی مبنی بر عدم پیگیری برای خاکسپاری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در قطعه هنرمندان، توضیحاتی را ارائه کرد.

راز عدم دفن سعید نورالهی در قطعه هنرمندان فاش شدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نورالهی بازیگر متواضع نقش‌های مکمل در حالی روز گذشته دارفانی را وداع گفت که خانواده‌اش اعلام کردند این هنرمند در قطعه هنرمندان به خاک سپرده نمی‌شود و البته در فضای مجازی هجمه‌هایی به انجمن بازیگران و شخص علی دهکردی وارد شد.

او اعلام کرد: مسلماً انجمن بازیگران در قبال هر بازیگری مسئولیت دارد که چنین اتفاقاتی می‌افتد مراسم تشییع و تدفین را بر عهده بگیرد. تا کنون هم این روند وجود داشته، اما خود خانواده تمایل نداشتند و می‌خواستند براساس آن رسوم و اعتقاد خانوادگی‌اش عمل شود. چرا که همه می‌دانید یک مواردی مانند دفن هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) به هر حال حداقل یک روز اداری، کار دارد. من خودم هم با خانواده مرحوم نورالهی صحبت کردم که مراسم وداع و خاکسپاری را انجام می‌دادیم گویا اصرارشان این بود در همان روز به خاک سپرده شوند. تمایل نداشتند منتظر بمانند امروز شنبه به کار‌های اداری و نامه‌نگاری مربوط به وزارت ارشاد و بهشت‌زهرا برای قطعه‌هنرمندان انجام شود.

وی در واکنش به هجمه‌های رسانی علیه انجمن بازیگران، تأکید کرد: متأسفانه این فضا‌های مجازی با تمام بخش‌های مثبتی که دارد در اطلاع‌رسانی، همدلی و همراهی می‌توانیم از آن استفاده کنیم. متأسفانه از این ابزار و وسیله ارتباطی برای انتقام‌گیری‌های شخصی و سلیقه‌ای بهره می‌برند. من شخصاً و رأساً کاری انجام نمی‌دهیم یک تشکیلات صنفی و شورای مرکزی تمام تصمیمات گرفته و انجام می‌شود و هیچ اجباری نمی‌بینیم اگر کاری برای هنرمندان پیشکسوت‌مان، خانه‌نشین و هنرمندانی که دارای مشکلاتی هستند در بوق و کرنا کنیم.

دهکردی در خصوص شبهه چگونگی تقسیم عیدی‌های ارشاد، افزود: برای حفظ آبرو و ارزش‌های شخصیتی بازیگران پیشکسوت‌مان احترام قائل هستیم و کار درستی نیست کاری برای کسی انجام دادیم در بوق و کرنا کنیم این هدایایی بر روی آن جنجال کردند در سال‌های قبل بوده مقدار آن خیلی محدود است و به صلاحدید مسئولین ذیربط، بین صنوف به مقدار اعلام شده و شورای مرکزی بین تعدادی از اعضای‌مان با افتخار توزیع کردیم. دلیلی هم نمی‌بینیم نام ببریم و جایی بگوییم این مبالغ، اندک، ناقابل و کوچک هستند و حفظ آبرو و شخصیت افراد برای ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که این اقدامات شوآف رسانه‌ای را انجام دهیم که چه کاری برای پیشکسوتان‌مان انجام داده ایم و وظیفه داریم که انجام بدهیم.

بازیگر فیلم سینمایی «از کرخه تا راین» و رئیس انجمن بازیگران در پاسخ به این سوال که هنرمندان پیشکسوت بسیار منتقد اوضاع رفاهی و حتی بیمه‌ای و بازنشستگی‌شان هستند، گفت: من خودم هم بازیگر هستم و دغدغه بازیگران پیشکسوت‌مان را داشته و دارم. همین مرحوم نورالهی از شریف‌ترین بازیگران ما بودند که دلمان می‌خواست در مراسم تشییع ایشان حضور داشته باشیم و یک مراسم وداع برایشان تدارک ببینیم. اما براساس تمایل خانوادگی عمل شد و تمایل نداشتند پیکر مرحوم چند روز دیرتر به خاک سپرده شود. همان‌طور که استاد جمشید مشایخی هم فوت کردند پیکر ایشان هم با چند روز تأخیر به خاک سپرده شد. واقعاً که نه تنها بازیگران بلکه دیگر هنرمندان صنوف دیگر هم با عدم حمایت زیربنایی و قانونمند رفاهی مواجه هستند. بایستی مشاغل ما از طرف قوانین کشوری به رسمیت شناخته شوند تا قانون بهره‌مندی از بیمه‌های مناسب درمانی و حتی بازنشستگی اعمال شود. مثل همه دنیا که هنرمندان از چنین قوانین و شرایط رفاهی بهره می‌برند. اقداماتی انجام شده، ولی هنوز در شأن این قشر کار موثر و منحصر به فردی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه خانه سینما با یکی دو بیمارستان برای پوشش درمانی هنرمندان در حال مذاکره است، تأکید کرد: متأسفانه مسئولین ما آن طور که صحبت می‌کنند انجام نمی‌دهند به همین‌خاطر کار بسزایی در این امر انجام نشده است. البته که خانه سینما با یکی دو بیمارستان خوب تهران در حال مذاکره و توافق است. ناگفته نماند که این کار هم زیربنایی نیست و مقطعی انجام می‌شود. ما باید به فکر کار‌های مستمر و تأثیرگذار ادامه‌دار در این راستا باشیم که حمایت‌های خوبی خصوصاً از هنرمندان پیشکسوت‌مان انجام شود.

دختر مرحوم سعید نورالهی بازیگر سریال‌های «خانه‌به دوش» و «متهم گریخت» اعلام کرد که پدرم امروز در قطعات عادی به خاک سپرده شد. ترجیح ندادیم پیکر پدرمان دو سه روز معطل بماند. پنج‌شنبه همین هفته در مسجدی نزدیک محل زندگی پدر در محله میدان قزوین، مراسم ختم برگزار خواهیم کرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چرا پیکر "سعید نورالهی" در قطعه هنرمندان دفن نشد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار