مظاهری: ثوری باید برای لابی‌های انجام شده در آسیا پاسخ گو باشد/ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به بوکس ورود کنند

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بوکس کشورمان ازمجموع ۹ بوکسور  اعزامی به مسابقات بوکس قهرمانی آسیا تنها با کسب یک مدال برنز این مسابقات را به پایان رساند.چند وقتی است که منتقدین بوکس بر این باور بودند که بوکس ایران با کادر فنی موجود راه به جایی نمی برد اما اصرار های فدراسیون بر ماندن این تیم فنی باعث شد هر روز بوکس ایران نسبت به روز گذشته پسرفت بیشتری داشته باشد.

البته نباید به ماجرا یک طرفه نگاه کرد بلکه کادر فنی با مربیگری اکبر احدی تا حد توان خود تلاش کرد اما نکته مهم آن است که تلاش این تیم تا به این حد بوده است که بتوانند فقط یک مدال برنز مشترک در قهرمانی آسیا تایلند کسب کند.بوکس ۲ سالی هست که نیاز به خون جدیدی دارد تا دوباره حیات خودش را پیدا کند.در طی این دو سال فدراسیون امکانات قابل توجهی را در اختیار تیم ملی قرار داده بود اما این امکانات باعث جبران ضعف کادر فنی نشد.

مظاهری: ثوری باید برای لابی های انجام شده در آسیا پاسخ گو باشد/ وزارت ورزش و کمیته به بوکس ورود کنند

اکنون فرصت بسیار مناسبی است تا با قرار دادن یک گروه کارشناسی از اهالی بوکس ضعف های ۲ سال گذشته بررسی شود تا دوباره تیم ملی عقب گرد بیشتری نکند.باید به این نکته اشاره کرد که فدراسیون هم به ادامه کار با این کادر فنی نیز خاتمه داده است و یک مربی قزاقستانی راجایگزین کرده است.

البته در مسابقات قهرمانی آسیا تیم ملی با از نحوه داوری ها بسیار ناله کردند و می گفتند بوکس ایران به خاطر نداشتن کرسی در آسیا ضربه می خورد.

بوکس ایران گرفتار مافیا شده است

در این راستا علی مظاهری مربی تیم ملی بوکس در گفتگو با خبرنگار بوکس و رزمی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: ثوری برای انتخابات کرسی آسیا در تایلند جوایز و هزینه های زیادی را خرج کرد که در آخر هم موفق به کسب کرسی نشد.  نمی دانم ثوری چه لابی در تایلند و امارات انجام داده است که داوران به ملی پوشان ما امتیاز نمی دادند. تعدادی از ملی پوشان ما برنده میدان بودند اما داوران امتیازات بازیکنان را نمی دادند و حتی اجازه نمی دادند مربیان اعتراض کنند. بسیاری از بزرگان بوکس در تایلند به ما گفتند که گرفتار مافیای بوکس شده ایم. حق خوری های صورت گرفته باعث سرافکندی بوکس ایران شد. خواهش می کنم وزیر ورزش و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به بوکس ورود کنند و بررسی کنند پول های فدراسیون در چه مسیری خرج می شود.

مظاهری: ثوری باید برای لابی های انجام شده در آسیا پاسخ گو باشد/ وزارت ورزش و کمیته به بوکس ورود کنند

ثوری از قبل حضور مربی خارجی را به بازیکنان اعلام کرده بود

او افزود: شورای برون مرزی تاریخ خروج ملی پوشان را ۲۶ فرودین ماه صادر کرده بود، اما به نظام وظیفه و دانشگاه‌های بازیکنان ۲۷ فرودین ماه اعلام شد این اقدام باعث شد که دو ملی پوش ما با تاخیر به تایلند اعزام شود. سجاد کاظم زاده با یک روز تاخیر و ایمان رمضان پور دقیقا شب مسابقات به ما در تایلند ملحق شدند. اگر این اتفاق عمدی از سوی فدراسیون رخ داده باشد باید ثوری رئیس فدراسیون پاسخگو باشد. همچنین ثوری در تایلند به بازیکنان اعلام کرد که از من حمایت کنید می‌خواهم مربی خارجی برای تیم ملی بیاورم اگر ما این موضوع را آن جا متوجه می‌شدیم به حتم  استعفا می‌دادیم.

بازیکنان در قهرمانی آسیا جنگیدند

مظاهری گفت: بازیکنان از نظر فنی در مسابقات قهرمانی آسیا جنگیدند و بزرگان بوکس قزاقستان و ازبکستان ما را مورد تقدیر قرار دادند. ثوری می توانست پس از تشکیل جلسه شورای فنی و بررسی عملکرد تیم و کادر فنی اعلام کند که می خواهد مربی خارجی به ایران بیاورد. شب قبل از بازی شاهین موسوی با هند ثوری بیانیه ای داد ک احدی را کنار گذاشته است و قرار است مربی خارجی به اران بیاورد. این اقدام بر روی عملکرد ما تاثیر منفی زیادی داشته باشد.

او در ادامه اظهار کرد: وعده های کذایی که در دوران انتخابات ریاست فدراسیون بوکس داده شده است باعث می شودکه به دنبال مقصر برای نتیجه نگرفتن بگردند و در نهایت کادر فنی مقصر اعلام شود. زمانی که ثوری رئیس فدراسیون بوکس برای انتخابات این فدراسیون آماده می شد تیم ملی را به آکادمی المپیک بردند اما پس از رای آوردن او ما به خوابگاه نصرت تبعید شدیم.بوکس به بن بست رسیده است و می خواهند فرار رو به جلو انجام دهند. می خواهیم وزیر ورزش و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به بوکس ورود کنند و بررسی کنند پول های فدراسیون در چه مسیری خرج می شود.

مظاهری: ثوری باید برای لابی های انجام شده در آسیا پاسخ گو باشد/ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به بوکس ورود کند

رسیدگی های اولیه از سوی فدراسیون صورت نمی گرفت

مربی تیم ملی بوکس در پایان گفت: کادرفنی ما در شرایطی روی کار آمد که هیچ بوکسوری علاقه ای به ماندن در بوکس نداشت و بزرگانی همچون روزبهانی، ستارپور و ... کنار کشیده بودند و ما دچار یک خلا بزرگ شده بویدم.کادر فنی جوان گرایی کرد و به تیم های پایه توجهات بیشتری انجام داد. رسیدگی های اولیه از سمت فدراسیون صورت نمی گرفت و قول هایی که داده شده بود عملی نمی شد. و همان حقوق نا چیز را پرداخت نمی کردند. از دیگر مشکلات نداشتن استخر برای ملی پوشان، نداشتن کفش مناسب برای تمرین و مسابقه، نداشتن پول ایاب و ذهاب بازیکنان و حتی میوه بازیکنان را کادر فنی تهیه می کرد. این مشکلاتی که بیان کردم شاید به ظاهر کوچک باشد اما همگی کلیدی بودند.


بیشتر بخوانید:

مدال برنز شاهین موسوی قطعی شد

حذف ششمین نماینده بوکس کشورمان از قهرمانی آسیا

صعود دانشور به مرحله بعد مسابقات بوکس آسیایی


انتهای پیام/

اظهارات مظاهری درباره مسابقات بوکس قهرمانی آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
تیمی که به شما دادند تیم چند سال پیش آقای استکی بود ..تیم کم تجربه ی نبود
آخرین اخبار