لاسجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شکست واشنگتن در تعامل با گروه‌های داخل ایران آنها را به سمت اپوزیسیون سازی برد

کارشناس مسائل بین الملل گفت:واشنگتن با اپوزیسیون سازی قصد شکل دهی نیرویی مخالف برای تضعیف نظام کشورمان را دارد.

 

کاخ سفید همواره در تلاش اپوزیسیون سازی به منظور دنبال کردن هدف‌های خصمانه خود است / رکن اول مقابله در جنگ روانی شناخت توان و ظرفیت‌های خود استبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، در پیش گرفتن سیاست "تغییر رژیم ایران" از سوی واشنگتن موضوع تازه‌ای نیست که ایرانیان از شنیدن آن متعجب شوند؛ این سیاستی است که آشکارا در ۴۰ سال گذشته از سوی تمامی دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه کاخ سفید و هم‌پیمانانش در منطقه دنبال شده است. اما آنچه این موضوع را  بر سر زبان‌ها انداخت، بیان این سیاست به طور علنی و آشکار از زبان دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و اخیرا هم از سوی مایک پمپئو وزیر خارجه واشنگتن مجددا بیان شده است. مایک پمپئو در یک سخنرانی در تگزاس اعلام کرد که آمریکا حداکثر فشار را برای تغییر ماهیت نظام جمهوری اسلامی وارد خواهد کرد.

حسن لاسجردی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:با توجه به ادبیات، لحن مقامات واشنگتن و اهداف آنها به نظر می رسد که ایالات متحده آمریکا اختلافات بنیادینی در نحوه تفکر و نگاه به مسائل نسبت به هم دارند به همین جهت در طول چهل سال انقلاب اسلامی همیشه این مسئله مطرح بود که آیا آمریکایی‌ها واقعا قصد مذاکره با ما را دارند و همچنین ایران را به عنوان یک واحد سیاسی می‌پذیرند یا خیر.


وی افزود: شاهد هستیم که دولت ترامپ در نهایت از ملاحظات دیپلماتیک دست برداشت تا روح سیاست آمریکا را به نمایش بگذارد٬ البته ترامپ در اوایل ریاست خود تلاش کرد موضوعات را با ملاحظه مطرح کنند، اما به دلیل برخی فضا‌ سازی ها و تیمی که رئیس جمهور کنونی کاخ سفید در تغییرات ماه‌های گذشته خود ایجاد کرد، سیاست اصلی آن‌ها نسبت به جمهوری اسلامی بیش از پیش نمایان شد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه تغییر لحن و ادبیات مقامات آمریکایی، اتخاذ مواضع خصمانه و فشار روانی آن‌ها علیه جمهوری اسلامی به دلیل تغییر سیاست واشنگتن نسبت به ایران است، گفت: کاخ سفید در حال نشان دادن آن روی خصمانه و ظالمانه خود است و در حقیقت علاقه‌ای به ملاحظه کاری‌های تشریفاتی ندارد بنابراین ما شاهد ادبیات تند و بی پرده آن‌ها در قبال ایران هستیم.

لاسجردی با اشاره به دلایل حمایت و سرمایه گذاری کاخ سفید بر اپوزیسیون‌ها و منافقین علیه ایران، اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا برای نشان دادن سیاست ضد ایرانی خود، نیاز به برگزاری نشست‌ها، گفت وگو‌ها و رایزنی‌هایی در استفاده ازمحافل تبلیغاتی و حوزه دیپلماتیک ر سمی خود دارد.


وی اظهار کرد: واشنگتن در طول چهل سال گذشته در تعامل با گروه‌های داخل جمهوری اسلامی موفق نبود به همین دلیل امروز بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایش علیه ایران را توسط خارج نشین‌ها، سلطنت طلب‌ها، منافقین، گروه‌های مارکسیستی و گروه‌های دیگر انجام می‌دهد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه کاخ سفید همواره در تلاش بود که از طریق اپوزیسیون سازی ( پر و بال دادن به مخالفین جمهوری اسلامی) در خارج از کشور یک نیروی مخالف شکل دهد تا هدف خودشان را دنبال کنند و در همین جهت تلاش کردند تا از افرادی در رژیم گذشته، خارج از کشور و گروه‌های سیاسی که در نقش اپوزیسیون، برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند، اما در نهایت موفق نشدند.

لاسجردی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد یک نیروی با قابلیت از منافقین برای مقابله با جمهوری اسلامی هستند چراکه آن‌ها در گذشته از این گروه‌های تروریستی جهت ترور در داخل ایران، حضور در جنگ، تحت فشار قرار دادن مقامات و بحث‌های مربوط به تحریم سیاسی استفاده کردندولی موفق نبودند لذا این نیرو‌ها قابلیت چندانی برای اعمال سیاست‌های آمریکا در ایران نداشتند.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به حمایت واشنگتن از رسانه‌های وابسته به آنها، گفت: آمریکایی‌ها برای انتقال پیامهایشان صاحب رسانه‌های مکتوب، تصویری و اجتماعی بسیاری هستند همچنین کاخ سفید در فضای تبادلات امروز بشری در تلاش یارگیری است و ادبیات کسانی که شبیه آن‌ها و با سیاست هایشان همخوانی دارند را به عنوان همراه به پیش ببرند؛ لذا آمریکا در حوزه رسانه به دنبال افرادی هستند که همانند آن‌ها فکر، حرف و همانند آن‌ها دعوت کنند.

وی ادامه داد: کاخ سفید در حوزه رسانه به دنبال کسانی است که همانند آن‌ها حرف بزند و فکر کند بنابراین اگر رسانه‌ای سیاست‌های واشنگتن را در نقاط مختلف بیان کند، یارگیری خواهد شد و در همین جهت طی سال‌های گذشته افراد مختلفی با سازمان‌های اطلاعاتی، امنیتی و تبلیغاتی واشنگتن همراهی کرده است.

لاسجردی با اشاره به جنگ روانی آمریکا و راه مقابله دستگاه دیپلماسی ایران با آن، اظهار کرد: برای مقابله با این جنگ روانی ما باید از توان و ظرفیت خود شناخت مناسبی داشته باشیم چراکه کسی که می خواهد با یک نیرو، سازمان، نهاد و یا کشوری مقابله کند باید توان خود را بطور دقیق بسنجد.

وی افزود: در دنیای امروزی هیچکس نمی تواند به تنهایی صدایش را به دیگران برساند و بقیه را با خود همراه کند همچنین تبیین سیاست ها، ادبیات سازی و رساندن پیام‌ها و سیاست‌های مورد قبول به مردم سایر کشور‌ها، دولت‌ها و سیاست مداران پذیرفتن و تن دادن به این سیاست است بنابراین جمهوری اسلامی ایران باید این مراحل را طی کند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه جنگ روانی که آمریکا علیه ایران به راه انداخته است یک رقابت نابرابر است، گفت: در این رقابت کشوری برنده است که ادبیاتی جذاب ارائه دهد و رایزنی زیادی کند تا رقیب را از نفس بیاندازد و بتواند میداندار باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ادبیات سازی، یارگیری، حضور در صحنه‌های مختلف و خنثی کردن فشار خارجی هم یکی از نکات مهم برای مقابله با جنگ روانی کاخ سفید است البته جمهوری اسلامی در تلاش این است که همواره در حوزه مسائل هسته‌ای، موشکی، حقوق بشر، تروریسم، نفت و انرژی و بحث‌های مربوط به حقوق بین الملل حاضر باشد تا از فشار این رقابت نابرابر کم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار