در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشکیل تیم ملی پرستاری بحران در کشور/ اعزام ۷۰ پرستار دوره دیده به مناطق سیل زده

معاون پرستاری وزارت بهداشت از تشکیل تیم ملی پرستاری بحران متشکل از ۱۰۰ پرستار در کشور خبر داد.

تشکیل تیم ملی پرستاری بحران در کشور/ اعزام ۷۰ پرستار دوره دیده به مناطق سیل زدهمریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خدمت رسانی پرستاران در مناطق سیل زده کشور، اظهار کرد: در زلزله کرمانشاه ما با بررسی شرایط خدمت رسانی به زلزله زدگان تجارب خوبی کسب کردیم که یکی از این تجربه‌ها تربیت پرستاران مدیریت بحران بود.

وی ادامه داد: پرستارانی که دوره‌های پرستاری مدیریت در بحران را آموزش دیده باشند کارایی بیشتری در شرایط بحران دارد به همین دلیل بعد از زلزله کرمانشاه معاونت پرستاری وزارت بهداشت یک تیم ملی پرستاری بحران تشکیل داد.

حضرتی اظهار کرد: این تیم ملی پرستاری بحران متشکل از ۱۰۰ پرستار از سراسر کشور است و از هر منطقه آمایشی ۱۰ پرستار منتخب شدند تا دوره‌های پرستاری مدیریت در بحران را آموزش ببینند.

۷۰ پرستار دوره‌های مدیریت بحران را فراگرفته‌اند

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: در سیل‌های اخیر کشور ما از پرستاران آموزش دیده بحران استفاده کردیم و ۲ گروه ۳۵ نفره که دوره‌های پرستاری بحران را فرا گرفته بودند به مناطق سیل زده اعزام شدند و ۳۵ پرستار باقی ماندند که هنوز دوره‌های مدیریت در بحران را به طور کامل آموزش ندیده‌اند اما برنامه ریزی برای آموزش آن‌ها صورت گرفته است.
 
حضرتی تاکید کرد: این پرستاران بسیار توانمند در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: ماهیت بحران سیل با زلزله متفاوت است چرا که در زلزله پرستاران اورژانس تریال و اتاق عمل بیشتر نیاز داریم، اما در سیل پرستاران سلامت جامعه، سالمندی و سلامت روان به سیل زدگان خدمت رسانی می‌کنند و ما شاهد حضور این گروه از پرستاران به همراه دانشجویان خود در مناطق سیل زده بودیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار