چگونه چشمانی زیبا و جوان داشته باشیم؟ +راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک

برای رفع چین و چروک اطراف چشم انواع راهکار‌های طبیعی و شیمیایی وجود دارد، اما اصلی‌ترین راهکار خودمراقبتی است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، دارا بودن پوست زیبا و بدون چین و چروک یا لک برای عده زیادی از مردم در عصر جدید یکی از چالش‌های جدی در زندگی است؛ همزمان با افزایش سن، چین و چروک‌ها برسطح پوست نمایان می‌شوند و این برای عده زیادی از افراد به ویژه بانوان ناراحت کننده است.
 
بیشتر افراد تنها به پوست صورت خود اهمیت می‌دهند و از رسیدگی به پوست کل بدن خود به ویژه گردن و اطراف چشم غافل می‌شوند.
 
چین و چروک در اطراف چشم می‌تواند سن افراد را بسیار بالا ببرد و بر زیبایی چهره تاثیر بگذارد، برای داشتن چشمانی زیبا و پوستی بدون چین و چروک رعایت راهکار‌هایی می‌تواند اثربخش باشد.
 

پوست اطراف چشم انسان به طور کلی بسیار نازک و ظریف است، این به دلیل وجود ماهیچه‌های بسیار در آن نواحی و ایجاد قدرت ابراز احساس‌های مختلف به وسیله صورت انسان است.

چین و چروک صورت در کمین چه کسانی است؟

افراد زودرنج و احساساتی که به سرعت گریه می‌کنند، افراد بد اخلاق، افرادی که به میزان زیاد به آرایش چشم می‌پردازند، افرادی که از مژه مصنوعی یا کاشت استفاده می‌کنند و افرادی که عینک طبی مورد استفاده قرار می‌دهند درمعرض بروز چین و چروک زودرس قرار دارند.
 
افزون بر عامل‌های فیزیکی، مواردی، چون وراثت، قرارگرفتن در معرض نور آفتاب بدون استفاده از عینک آفتابی، افزایش سن، رژیم خوراکی نامناسب، مصرف مواد دخانی، چون سیگار و مواردی از این دست در ایجاد چین و چروک‌های پوستی در اطراف چشم‌ها اثرگذار است.
 

مصرف سیگار یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک درصورت مردان و زنان است، حرارت ناشی از دود سیگار سبب آسیب شدید کلاژن و الاستین پوستی می‌شود، همچنین عروق خونی موجود در صورت در اثرمصرف سیگار از بین می‌روند و پوست آسیب می‌بیند.
 
داشتن عادت‌هایی مثل لبخند زدن، اخم کردن و به طور کلی وارد آوردن فشاربه صورت می‌تواند سبب ایجاد خطوط در چهره در اطراف لب‌ها، وسط پیشانی و اطراف چشم‌ها شود.
 
حتی داشتن عادت‌های اشتباه در زمان خواب مانند خوابیدن به یک پهلو یا خواب برروی شکم می‌تواند با ایجاد فشار برروی پوست سبب ایجاد چین و چروک پوستی شود.

حساسیت عامل ایجاد چین و چروک پوستی

گاهی اوقات ابتلا به برخی حساسیت‌ها، چون حساسیت پوستی، خوراک یا حتی تنفسی هم می‌تواند با اثرگذاشتن بر پوست صورت، کناره چشم‌ها و حتی خود چشم سبب التهاب و ایجاد چین و چروک شود، در صورت ابتلا به حساسیت با مراجعه به پزشک آن را شناسایی و راهکار‌های درمانی مورد نیاز را استفاده کنید.
 
برخی افراد زمانی که بسیار خسته هستند یا در اثر آرایش زیاد چشم آن‌ها تحریک شده است، شروع به ماساژ پرفشار پلک و پوست اطراف چشم‌ها می‌کنند که سبب ایجاد چین و چروک می‌شود. ماساژ پلک باید به آرامی و با حرکت‌های دورانی انجام شود تا پوست آسیب نبیند.
 
با مراجعه به پزشک ازسن ۲۵ سالگی می‌توانید از کرم و محصول‌های ملایم ضد چین و چروک پوست صورت مخصوص اطراف چشم استفاده کنید. پیش از استفاده حتماً محصول پوستی را ابتدا آزمایش کنید و در صورت نداشتن حساسیت از آن برای رفع مشکل چین و چروک پوستی استفاده کنید.
 
بهترین زمان برای استفاده از محصول‌های درمانی پوستی، شب هاست، زیرا سلول‌های پوستی به ترمیم آسیب دیدگی‌ها در طول روز می‌پردازند و اثرگذاری محصول‌های درمانی بیشتر خواهد بود.
 
به میزان زیاد از محصول‌های آرایشی برای چشم‌ها استفاده نکنید و حتماً شب‌ها پیش از خواب آرایش خود را به طور کامل با استفاده از پاک کننده‌های ملایم و بهداشتی پاک کنید.
 
در زمان خروج از خانه حتی در فصل‌های سرد سال از عینک آفتابی و کلاه استفاده نکنید تا چشم‌ها برای محافظت از خود پوست اطرافشان را تحت تاثیر قرار ندهند.
در کنار تمامی موارد گفته شده دارا بودن رژیم خوراکی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات به ویژه آن‌هایی که حاوی کاروتنوئید و ویتامین A هستند، مواد لبنی، غلات و حبوبات می‌تواند سبب سلامت قدرت بینایی و حفظ استحکام و قدرت ارتجاعی پوست صورت و ترمیم سریع آسیب دیدگی‌ها شود.
 

افرادی که دارای چین و چروک فراوان در اطراف چشمان خود هستند به ویژه سالمندان می‌توانند با مراجعه به پزشک راهکار‌های درمانی متناسب با وضعیت سلامت خود را دریافت کنند.
 
ازجمله روش‌های درمانی، لایه برداری پوست اطراف چشم، استفاده از پُرکننده‌ها برای رفع خطوط و چین و چروک‌های پوست، روش‌های تهاجمی، چون میکرودرم ابرژن برای لایه برداری فیزیکی از پوست و وادار کردن سلول‌های پوستی به کلاژن سازی، درمان با لیزر برای جوان سازی پوست، تزریق بوتاکس و سایر روش‌ها را می‌توان نام برد.
 
بروز چین و چروک در اطراف چشم همزمان با افزایش سن امری طبیعی است، اما می‌توان با خود مراقبتی از میزان و شدت چین و چروک‌ها کاست و حتی در سالمندی چهره‌ای زیبا و شاداب داشت.
 
منبع: healthline
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
روغن خراطین و زالو میگن خوبه. بهر حال از کرم های دور چشم که خیلی گرون هستن بهتره.
آخرین اخبار