یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اختصاص ارز نیما تاثیری بر واردات گوشت نداشته است/واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی

پوریان گفت: با وجود اختصاص ارز نیما به واردات، میزان ثبت سفارش برای واردات گوشت تغییری نداشته است.

اختصاص ارز نیما تاثیری بر واردات گوشت نداشته است/واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم گوسفندیمنصور پوریان رئیس انجمن تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت واردات گوشت قرمز اظهار کرد: با وجود اختصاص ارز نیما به واردات، میزان ثبت سفارش برای واردات گوشت تغییری نداشته است و کماکان طبق روال سابق انجام می‌شود.

وی واردات روزانه گوشت گرم گوسفندی را ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن اعلام کرد و گفت: تاکنون ۹۲ هزار راس دام سبک زنده وارد کشور شده است، ضمن آنکه واردات دام سنگین در حال انجام است و پیش بینی می‌شود که اولین پارت تا هفته آینده وارد شود.

پوریان ادامه داد: با توجه به شرایط مناسب واردات و توزیع بره‌های داخل از ابتدای سال در بخش دام زنده و لاشه با کاهش قیمت روبرو بودیم به طوریکه در بخش دام زنده ۱۰ هزار و لاشه ۱۵ هزارتومان کاهش قیمت داشتیم.


بیشتر بخوانید: واردات ۹۲ هزار رأس گوسفند زنده از رومانی/ محدودیتی در واردات آلایش خوراک دام وجود ندارد


به گفته این مقام مسئول، با توجه به افزایش عرضه دام زنده داخلی در کنار واردات بسیاری از دامداران نگران نبود بازار و انباشت دام در واحد‌ها را دارند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور نرخ هر کیلو لاشه گوسفندی در عمده فروشی‌ها را ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به عرضه گسترده دام داخل و گوشت وارداتی در کشور پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت گوشت در بازار ادامه یابد.

پوریان نرخ منطقی هر کیلو دام زنده را ۲۷ تا ۳۰ هزار و لاشه گوسفندی درب عمده فروشی‌ها را ۶۷ تا ۶۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش عرضه و نبود تقاضا برای دام داخل، دامداران نگرانند که قیمت دام زنده به کمتر از ۲۵ هزار تومان برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان قیمت گوشت و دام زنده را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: با افزایش عرضه بیش از حد نیاز کشور، طی ماه‌های آتی با کاهش شدید قیمت در بخش دام گوشت روبرو خواهیم بود.

انتهای پیام/

دامداران نگران نبود تقاضا برای خرید دام داخلی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما که نميتونيم با اين قيمتا گوشت بگيريم خوش بحال اونايي که دارن و ميخورن
آخرین اخبار