کنکور ۹۸/ نکاتی ریز اما مهم که خانواده کنکوری‌ها باید رعایت کنند

دانش آموزان برای درس خواندن نیاز به محیطی آرام دارند که خانواده‌ها باید این محیط را برای آنها ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید؛ خاطراتی که می‌تواند شیرین یا تلخ باشد.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

کنکور ۹۸ / خانواده در آرامش کنکوری‌ها چه نقشی دارند؟

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.


بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ دمنوش مفید و پرطرفداری که استرس کنکوری‌ها را تار و مار می‌کند


برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

کنکور ۹۸ / خانواده در آرامش کنکوری‌ها چه نقشی دارند؟

دانش آموزان را باید از نظر فکری درک کرد

اسماعیل قربانی مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش خانواده در آرامش کنکوری‌ها، اظهار کرد: اساسا پدر، مادر، خواهر و برادر نقش مهمی در آرامش فرد کنکوری دارند؛ حال دانش آموز کنکوری را باید درک کرد و برای درک آن‌ها باید از فضای فکری آن‌ها شناخت داشت، برخی فکر می‌کنند منظور از درک، درک از نظر مالی است، اما باید گفت دانش‌آموزان را باید از نظر فکری درک کرد.

وی ادامه داد: برخی از خانواده‌ها تصور می‌کنند اگر در مقابل برخی از رفتار‌های دانش آموز برخوردی نداشته باشند حال او خوب می‌شود غافل از اینکه باید با آنها در تعامل بود، از دنیای ذهنی یک دانش آموز کنکوری شناخت داشت و نسبت به رفتار‌های او آگاهی پیدا کرد.

این مشاور دانشجویی افزود: دانش آموز روزی ۷ الی ۸ ساعت مطالعه می‌کند و احتمال دارد به صورت تکانشی برخورد کند، احتمال به انزوا رفتن او وجود دارد، ممکن کم غذا بخورد و اینکه فردی گوشه‌گیر شود و درونی آشفته داشته باشد، درک کردن دانش آموز یعنی او را نصیحت و سرزنش نکنیم.

قربانی بیان کرد: برخی از خانواده‌ها فکر می‌کنند با بیان برخی کلمات می‌توانند دانش آموز را آرام کنند، اما در نهایت به نتیجه عکس می‎رسند، خانواده‌ها تنها باید به صرف همدلی کنار دانش آموز بمانند و پذیرای هیجانات منفی این افراد باشند و واکنش نشان ندهند، به طور مثال نگویند این همه درس برای چه می‌خوانی؟، نیاز به این همه درس خواندن نیست و تصور می‌کنند با گفتن این جملات به فرد آرامش می‌دهند.

کنکور ۹۸ / خانواده در آرامش کنکوری‌ها چه نقشی دارند؟


بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ دمنوش مفید و پرطرفداری که استرس کنکوری‌ها را تار و مار می‌کند


این مشاور تحصیلی تشریح کرد: برخی از دلسوزی‌های مادرانه ممکن است باعث دلخوری و ناراحتی دانش آموز شود، در این مواقع مادر باید همزاد پنداری کند و به دنیای دانش آموز برود و سیبلی برای واکنش‌های هیجانی باشد.

وی اظهار کرد: خواهر و برادر نباید از تفریحات و خوش گذرانی‌های خود برای دانش آموز بگویند چرا که تعاریف این چنینی برای این افراد خوشایند نیست، آنها  حسرت می‌خورند که چرا من نمی‌توانم تفریح کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار