کی‌روش: تاج عوام فریبی می‌کند/ همه می‌دانند چه کسانی قصد ضربه زدن به تیم ملی را داشتند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: مهدی تاج افکار عمومی را گمراه می‌کند وپشت مسئولیت هایش پنهان شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تهران تایمز، کارلوس کی روش پس از شکست ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات به دوران هشت ساله فعالیت خود در این تیم پایان داد.

این مربی پرتغالی به اولین سرمربی تاریخ تیم ملی فوتبال ایران تبدیل شد که موفق شده ۲ بار متوالی با این تیم به جام جهانی صعود کند که البته تیم ملی در هر ۲ دوره حضورش با کی روش در بزرگ‌ترین آوردگاه جهان فوتبال نتوانست از مرحله گروهی صعود کند.

کی روش پس جدایی از تیم ملی فوتبال ایران هدایت تیم ملی کلمبیا را برعهده گرفت.

در ادامه گفتگوی تهران تایمز با کارلوس کی روش را می‌خوانید.

تیم ملی کلمبیا برای حضور در کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ آماده می‌شود و تیمت در این رقابت‌ها با آرژانتین که لیونل مسی را در اختیار دارد، هم گروه شده است. آیا کلمبیا می‌تواند برای دومین بار جام قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کند؟

فکر می‌کنم کلمبیا بازیکنان خوب و باتجربه‌ای دارد و من هم به این تیم اعتماد دارم. کلمبیا همیشه برای پیروزی در بازی هایش فرصت و شانس دارد.

شما ۲ دوره ایران را به جام جهانی رساندید. فکر می‌کنید می‌توانید مانند ایران در آمریکای جنوبی هم سال‌ها فعالیت کنید؟

من در طول دوران مربیگری ام تنها به کیفیت اهمیت داده ام نه کمیت.

برای دریافت دستمزدتان از فدراسیون فوتبال ایران شکایت کرده اید و مهدی تاج هم اعلام کرده است این پول به دلیل تحریم‌های ایران و مشکلاتی که در راه انتقال آن وجود دارد به حسابتان واریز نشده است. آیا راهی برای حل این مشکل وجود دارد؟

مهدی تاج افکار عمومی را گمراه می‌کند ،پشت مسئولیت هایش پنهان شد و شکست خورد. پرداخت نشدن دستمزد من هیچ ارتباطی به مشکلات و تحریم‌های بانکی ایران ندارد. این موضوع فقط به این دلیل است که تاج احترام خودش را از دست داده و در انجام دادن ضمانت‌ها و تعهداتش ناموفق بود. محمود اسلامیان و بازیکنان تیم ملی شاهد تمام قول‌های تاج بودند و در یک کلام او به همه دروغ می‌گوید.

بسیاری از هواداران فوتبال ایران به دلیل ۲ بار صعود تیم ملی به جام جهانی از عملکرد شما رضایت دارند و در سوی مقابل بسیاری از مردم ایران هم از نمایش تیم ملی در زمان شما رضایت نداشتند. پیامتان برای این ۲ گروه چیست؟

طرفداران ایران مانند من هستند. برای مردم ایران کار و بازی کردیم. من با احترام، افتخار و عزت برای مردم ایران کار کردم و نسبت به حرف‌های دیگران بی تفاوت هستم. به همین دلیل برای افرادی که به من حسادت می‌کنند تاسف می‌خورم.

تیم ملی ایران در جام‌های جهانی برزیل و روسیه بازی‌های خوبی انجام داد، اما در جام ملت‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ عملکرد خوبی نداشت. در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا با وجود ۱۰ نفره بودن فوتبال تهاجمی مقابل عراق بازی کردید و در نهایت شکست خوردید. انتقاد‌های زیادی هم به تیمتان در جام ملت‌های امارات مطرح شد. جایی که در نیمه نهایی ۳ بر صفر از ژاپن شکست خوردید. اصلی‌ترین مشکل تیم ملی ایران که سبب شد این تیم در زمان شما قهرمان جام ملت‌های آسیا نشود چه بود؟

از بازی با ژاپن می‌پرسم چرا که حق دارم بپرسم در زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا در امارات چه حمایتی از تیم ملی انجام شد؟ هیچکس جز مردم و علی کفاشیان، نایب رئیس سابق AFC و فدراسیون فوتبال آنجا نبود. برای ملت ایران بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و امیدوارم همیشه در صلح و شادی باشند.

کارلوس کی روش پس از جام جهانی ۲۰۱۸ نسبت به گذشته بسیار تغییر کرد. دستیاران شما حتی گا‌ها مصاحبه‌های بحث برانگیزی در حمایت از شما انجام دادند، که به نظر صلح آمیز می‌آمد. اما شما هم در طول تورنمنت صحبت‌هایی در مورد برخی تیم‌های دیگر، مربیان و کادرفنی شان داشته اید. اگر به عقب برگردید رویه خود را تغییر نخواهید داد؟

با تمام احترامی که قائلم. اما با نظر شما کاملا مخالف هستم. برخی سرمربیان به خود اجازه می‌دادند تا در مورد تیم ملی اظهار نظر کنند و صحبت‌های سخیف، غلط و تقلبی را تحویل مردم دهند. در ازای آن، فدراسیون فوتبال ایران هیچ تلاشی برای متوقف کردن این گفتگو‌ها نکرد. پرسش من این است، خود شما می‌دانید چه کسانی قصد ضربه زدن به تیم ملی را داشتند. متاسفانه رسانه‌های ایرانی نمی‌خواهند ماسک‌ها را از صورت بردارند و به حمایت از این افراد اعتراف کنند. آن‌ها سعی در انتشار افکار پروپاگاندایی خود دارند. مردم ایران هم حقیقت را می‌دانند و نادان نیستند.

کارلوس کی روش در تیم ملی ایران افتخار آفرید و ۲ بار پشت سر هم این تیم را به جام جهانی برد. در کنار کی روش، برانکو ایوانکوویچ با تیم پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفت و تاریخ سازی کرد. شما و برانکو به درخشش فوتبال ایران در عرصه‌های بین المملی کمک کردید، هر دوی شما برای نتیجه گرفتن تیم هایتان جنگیدید. صادقانه بگویید نظر شما در مورد تیم پرسپولیس و شخص برانکو ایوانکوویچ چیست؟

برای اینکه گفتید من در فوتبال ایران موفق به افتخار آفرینی شده ام از شما سپاس گزارم. حقیقتا هیچ توصیفی در تیم ملی ایران تا این اندازه من را شادمان نمی‌کرد. اما در مورد برانکو و تیمش. چه کسی به آن انتقادات توجه می‌کند؟ یک مسئله گیج کننده‌ای در این راستا تولید شده است. بین انتقادات و دشمنان تیم ملی فاصله زیادی هست. زمانی که به حمایت احتیاج داشتیم، آن‌ها (برانکو) کجا بودند؟ کجا بودند وقتی تیم ما از لحاظ تجهیزات، پول، بازی‌های دوستانه و اردو‌های تمرینی در مضیقه بود؟ حالا شما از من می‌خواهید در مورد خاصیت این افراد صحبت کنم؟


بیشتر بخوانید:

رنار سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌شود؟

سرمربی تیم ملی فوتبال از ایتالیا می‌آید

رد پای ۲ فرد غیر مسئول در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

سرمربی ایتالیایی پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران را رد کرد


انتهای پیام/

اظهارات جدید کارلوس کی روش در مورد تیم ملی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار