حقایقی درباره عصر یخبندان در سال ۲۰۲۵/آیا خورشید خاموش می‌شود؟

برخی از دانشمندان معتقدند که دوره گرمایش زمین در حال اتمام است و زمین از سال ۲۰۲۵ وارد عصر یخبندان کوچک می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از دانشمندان معتقدند که دوره گرمایش زمین در حال اتمام است و در آینده‌ای نزدیک زمین وارد دوره سرمایش خواهد شد. این دانشمندان معتقدند که این دوره که از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد، عصر یخبندان کوچک خواهد بود.

حقایقی درباره عصر یخبندان در سال/ کاهش ۶۰ درصدی فعالیت‌های خورشیدی ۲۰۲۵

شاید بتوان گفت که تغییر اقلیم و گرمایش زمین در حال حاضر به یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعات بین‌المللی تبدیل‌شده است. یکی از دلایل این چالش نبود اجماع در بین دانشمندان این حوزه است. وجود دیدگاه‌های متفاوت در مورد علل گرمایش زمین، سبب اجرا نشدن سیاست‌های بین‌المللی واحد در این حوزه شده است.

عده‌ای از دانشمندان با اصل موضوع گرمایش زمین مخالف هستند. این دانشمندان مسائل سیاسی در مطرح‌شدن چنین موضوعاتی دخیل می‌دانند. در سوی دیگر، اما عده‌ای از دانشمندان معتقد هستند که افزایش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای انسان‌ساخت، موجب افزایش دمای زمین شده است. دیدگاه دیگری نیز در این حوزه وجود دارد و آن‌هم اینکه عامل اصلی افزایش دمای زمین فعالیت‌های خورشیدی است نه گاز‌های گلخانه‌ای انسان‌ساخت.

گاز‌های گلخانه‌ای انسان‌ساخت عامل اصلی گرمایش زمین

برخی از دانشمندان معتقد به افزایش دمای کره زمین به دلیل افزایش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای انسان‌ساخت بعد از انقلاب صنعتی هستند. این عده همچنین منبع اصلی انتشار این گاز‌ها را منابع انرژی مانند نفت و گاز می‌دانند. این دیدگاه توانسته است برنهاد‌های بین‌المللی مسئول در حوزه تغییرات اقلیم سیطره یابد.

راه‌حل این دسته از دانشمندان برای کاهش دمای زمین، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای انسان‌ساخت از طریق کاهش مصرف منابع انرژی مانند نفت و گاز است. تمرکز بر کاهش مصرف منابع انرژی باعث شده است تا علاوه بر دودستگی در جامعه علمی بر سر مسئله تغییر اقلیم در بین کشور‌ها نیز دودستگی به وجود بیاید. کشور‌های دارنده منابع انرژی برخلاف کشور‌های فاقد منابع انرژی، تمایل چندانی به اجرای این راه‌حل‌ها ندارند. درواقع دوقطبی کشور‌های دارنده منابع انرژی و فاقد منابع انرژی شکل‌گرفته است.

فعالیت‌های خورشیدی

در مقابل برخی دیگر از دانشمندان بر این اعتقاد هستند که آنچه سبب افزایش دمای کره زمین شده است، بالا رفتن میزان فعالیت‌های خورشیدی بوده است. این دانشمندان همچنین پیش‌بینی می‌کنند که با کاهش فعالیت‌های خورشیدی در دهه آینده دمای زمین در آینده‌ای نزدیک به سمت سرمایش و عصر یخبندان کوچک می‌رود. ازجمله این افراد می‌توان به تحقیقات پروفسور والنتینا زارکووا (Valentina Zharkova) اشاره کرد.

زمین در انتظار عصر یخبندان

پروفسور زارکووا و همکارانش از دانشگاه Northumbria طی بررسی‌های خود، دریافته‌اند که از سال ۲۰۲۵ کره زمین به دلیل کاهش ۶۰ درصدی فعالیت‌های خورشیدی، وارد دوره یخبندان، خواهد شد. این اقلیم‌شناس معتقد است که در این دوره بارش‌ها بیشتر به شکل برف خواهند بود.

زارکووا و همکارانش مدل خود را با استفاده از تکنیکی به نام تحلیل مؤلفه‌های اصلی به‌وسیله مشاهدات میدان مغناطیسی از رصدخانه Wilcox Solar در کالیفرنیا به دست آورده‌اند که دارای دقت ۹۷ درصدی است. آن‌ها سه‌چرخه خورشیدی باارزش فعالیت‌های میدان مغناطیسی را بررسی کردند که سال‌های ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۸ را پوشش می‌دهند. این گروه از پژوهشگران معتقد هستند که این وضعیت آخرین بار حداقل در ۳۷۰ سال پیش مشاهده‌شده است.

این اظهارات در حالی است که گروه اول دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان قرن حاضر دمای زمین افزایش بیش از ۲ درجه‌ای را تجربه خواهد کرد. از همین رو بعد از شکست پروتکل کیوتو در راستای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کنوانسیون تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد (UNFCCC) در اجلاس بیست و یکم خود، موافقت‌نامه پاریس را مورد موافقت اولیه کشور‌های حاضر قرارداد.

این موافقت‌نامه همه کشور‌های عضو را موظف به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای انسان‌ساخت به‌خصوص از طریق کاهش مصرف منابع انرژی مانند نفت و گاز می‌کند. ایران نیز این موافقت‌نامه را تأیید اولیه کرده است و در حال حاضر نیز، دولت در پی تصویب آن در مجلس شورای اسلامی است. این در حالی است که یکی از دلایل خروج آمریکا و تشکیک روسیه در پیوستن به موافقت‌نامه پاریس، وجود چندصدایی جامعه علمی در بحث تغییر اقلیم است.

منبع:مهر

انتهای پیام/

زمین در انتظار عصر یخبندان کوچک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
موری
۱۴:۲۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
ای مردم ساده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
میگه یه دوره کوتاه نمیگیه که کلا قرار سرد بشه
بعدش دوباره همه چیز به حالت عادی برمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
همش دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
من عاشق برفم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر کسی باشه که حقیقتاً دنبال دلایل باشه
حقیقت اینه که روند گرمایش و اکنون سرد شدن ، ارتباط با ارتقا زمین به ابعاد 4 و 5 دارد .
بارش های شدید در همه دنیا هم کاملا مرتبط با همین مسأله است
تحقیق بر عهده شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
به قول باباپنجعلی الکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی 7 ساله دیگه؟ بابا یک بار گفتن زمین قراره نابود بشه سالشو یادم نیست ولی خب چی شد هیچ اتفاقی نیافتاد
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
الکی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
روایت داریم در آخرالزمان سرمای شدیدی خواهد آمد
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
الله اکبر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سرما از گرما خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
هردوش زیادش غیرقابل تحمله. سرما زیاد باشه آب یخ می بنده لوله ها دچار ترکیدگی میشه و هزار مشکل دیگه. گرما هم خدایی زیادش خوب نیس
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سرما از گرما خیلی بهتره?
الکی بود?
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
سرما حالم ازش به هم میخوره تا میرم توی سرما سرما میخورم گرما خیلی عشقه هم باعث استوایی شدن زمین میشه هم باعث سیل جوووووووون
Netherlands
م ح
۰۸:۴۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مواظب سوخت هامون باشیم وکنترلش کنیم وازالان قراردادباکشورهانبندیم که اون موقع جوابگوی خودمان نباشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
کل دنیا باید متحد باشن که نمی تونن متحد بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
زمانی انقلاب مهدی بر پا شود و ظلم از این زمین چیده شود بعد از ان قیامت خواهد شد بقیه فرضیه ها دروغی بیش نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
م.ه.د.ی
۰۸:۲۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
امروزی بحث بحث به زیر سلطه بردن کشورهای مقاوم است، این حرفها و امثال اینها بهانست.ما امروزه دشمنی تا دندان مسلح داریم. تا بشود از راه های مختلف استفاده کرد ، هرگز از گزینه ی نظامی که حتی 20درصد احتمال موفقیت در آن نباشد استفاده نخواهد کرد.24 ساعته تمامی گزینه ها در حال پیاده سازی میباشند. بهوش باشید... فشار اقتصادی و تهدید نظامی تنها دو گزینه از صد گینه ی در حال پیاده سازی میباشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
تا دیروز که خشکسالی و گرمایش ومتصاعد شدن زمین و اکنون که خدا با رحمت واسعه اش با بارانهای بهاری اش بنده نوازی میکند عصر زیر آب رفتن زمین و عصر یخبندان و خاموشی خورشید و پایان دنیا و .... ای کاش قرآن از مراسمات ترحیم جمع آوری میشد و در فهم مردم پهن میشد تا میفهمیدند وقتی از جمع بندی وضعیت خودشون عاجزند در مورد هستی اظهار نظر نکنند . واز رموز الهی بهره مند بشن و با یاد خدا مطمئن زندگی کنند . هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ
-
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
يعني همه مون از بين ميريم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
حقیقتش اینه که دوره های گرمایی و سرمایی زمین از ابتذا وجود داشته و بعیده که انسان و فعالیتهای مخربش بتونه این چرخه رو از اساس جابجا کنه...
البته قطعا تغییرات جزئی تر رخ خواهد داد اما نسبت به چرخه های اصلی زمین به حساب نخواهد اومد
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۴:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینکه گرم شدن زمین به دلایل گازهای انسان ساخت هست مزخرفی بیش نیست دربدترین شرایط تاثیر این گازها 1تادودرصد هست اینکه چرا این درصد ناچیزکه هیچ تاثیری درگرم شدن ندارد اینهمه مورد توجه وهیاهو قرار گرفته خیلی واضح وروشن است چون ایران ازاصلی ترین کشورهای تولید ومصرف انرژی فسیلی هست ومتاسفانه با قبول این معاهده مجبوراست بسیاری ازفعالیتهایی که مربوط به انرژی فسیلی دارد رامتوقف کند ومثال خوبی که میشه دراین زمینه زد وما درتابستان سال گذشته نیز تجربه کردیم عدم تاسیس نیروگاه های برقی جدید با سوخت فسیلی می باشد که خودتون سال گذشته شاهد بودین که چه مشکلاتی را برای ما درست کرد حتی ازلحاظ امنیتی هم برای ما مشکل سازخواهد شد سال گذشته مامجبور شدیم صادرات برق به عراق راقطع کنیم ازاون طرف عربستان اومد پیشنهاد برق ارزان تر ازایران را به آنها داد واین یعنی نفوذ بیشتر عربستان درعراق وایجاد مشکلات اقتصادی وامنیتی برای ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
قابل توجه مسوولان تا غافل گیر نشوند
Iran (Islamic Republic of)
بروسلی
۰۱:۴۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
این یعنی هشدار برای ذخیره منابع استراتژیک نفتی و گازی برای زمان سرمای شدید و گرانی سوخت .
احتمالا آمریکا به این قضیه بطور جدی نگاه کرده که به دنبال حمله مستقیم به ونزوئلاست.
همیشه باید احتمالات اینگونه را مدنظر داشت و ساخت و سازهای منازل را به گونه ای طراحی کرد که با کمترین میزان گرمایش دما مناسب شود.
ضمن اینکه زیرساخت های انتقالی سوخت و انرژی و الکتریسته در این برهه زمانی که زیاد هم دور نیست باید مورد بازنگری قرار گیرد تا دوباره مسئولان و مردم غافلگیر نشویم.
هشدار در این زمینه اگر واقعیت هم نداشته باشد با یک برنامه ریزی درست و قوی و هوشمندانه علاوه بر رونق کشور می تواند به یافتن علوم بیشتر و تکنولوژی های بهتر و ماشین آلات قوی تر در مقابله با این پدیده ها شود.
اینکه زمین به سمت گرمی برود یا سردی فعلا نشان می دهد زمین یک تغییرات جدی داشته است حالا با گرمایش یا سرمایش. یا حتی دستکاری تکنولوژیکی در فرکانس و مولکول و اتم و انرژی های خاص.
بیشتر این جریان را پیگیر باشید شاید اینبار برخی غافلگیر نشوند یا اگر شدند مجبور به پاسخگویی شوند
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر
۱۲:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خدا کمک می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
زمینی که ما در ان زندگی می کنیم در یک دوره زمانی مشخص 40 ساله یک دوره سرد و یک دوره گرم میشود. فرض کنیم من اشتباه گفتم ولی درختان تنومند چندین ساله این فرضیه را ثابت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
از امریکا نه برای حفظ محیط زیست ابی گرم نمیشود نه برای حق حقوق بشر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما خوزستونیها عمرا اگه یخبندان بهمون بزنه اینجا نورخورشید انگارعین باد سشوارمیمونه اینقدرباد داغ میاد موقع تابستونها اصلا موقعه ظهرهیچ کسی ازخونه بیرون نمیزنه
Netherlands
علی محرابی
۲۳:۲۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
قربون سرما.خیلی هم خوبه. گرما همش ضرره و آدمو به فکر جهنم میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
پس هنوز سرما ندیدی که این حرفو میزنی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
گرما آدم رو یاد جنگل های استوایی میندازه نه جهنم گرما یعنی بارون استوایی جووووووووون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
زلزله سیل سرمازدگی وبعد یخبندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدارو شکر کن هنوز سونامی و فوران آتشفشان و برخورد شهاب سنگ نداشتیم :/
آخرین اخبار