معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد؛

تامین بودجه دانشگاه‌ها با فروش محصولات فناورانه/ تنها بخشی از سرمایه گذاری دست دولت است

ستاری گفت: سرمایه گذاری دارای ۲ بخش است که بخشی از آن در دست دولت و بخشی دیگر از شرکت‌های بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه رونمایی از طرح‌های فناورانه دانشگاه تهران و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگاه جدی به حوزه فناوری و توسعه تکنولوژی از دانشگاه تهران آغاز شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این دانشگاه به صورت پایلوت برنامه‌های فناورانه را آغاز کرده و مدیریت دانشکده کاملا با این موضوعات هماهنگ است.

تاسیس بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان در کشور

وی با بیان اینکه در حال حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ هستیم، بیان کرد: تاکنون بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان در حوزه‌های اصلی فناوری اطلاعات، بیو تکنولوژی نانو و بسیاری حوزه‌های علمی دیگر تاسیس شده‌اند.

ستاری تصریح کرد: قرار است دیگر دانشگاه‌های کشور هم اینگونه فعالیت‌ها را آغاز کنند و همه آن‌ها دانشگاه تهران را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به جوانان کارآفرین بیان کرد: جوانان دیروز که پشت میز‌های دانشگاه می‌نشستند امروز توانستند در شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ کارآفرینی را آغاز کنند و برای بسیاری از افراد دیگر شغل ایجاد کنند.

کارآفرینی حین تحصیل امید را به جامعه تزریق می‌کند

وی ادامه داد: کارآفرینی حین تحصیل می‌تواند امید را به جامعه تزریق کند؛ دانشگاه‌هایی هستند که حاضرند برای بسیاری از جوانان کارآفرین سرمایه گذاری کنند و می‌توانند بخش عمده‌ای از بودجه خود را از طریق فروش محصولات فناورانه دانشگاهی دریافت کنند.

ستاری یادآوری کرد: سرمایه گذاری دارای ۲ بخش است که بخشی از آن در دست دولت و بخشی دیگر از شرکت‌های بخش خصوصی است، ما می‌توانیم به کمک استارت آپ‌هایی که در بخش خصوصی فعال هستند برنامه‌های خودمان را پیش ببریم و به موفقیت‌های خوبی دست یابیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار