از امشب؛

سریال «حجاب راه رستگاری» از شبکه یک سیما پخش می شود

سریال «حجاب راه رستگاری» ساخته شهریار بحرانی با محوریت طرح مباحث قرآنی با موضوع حجاب از امشب، یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه روی آنتن شبکه یک می‌رود.

سریال «حجاب راه رستگاری» از شبکه یک سیما پخش می شودبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سریال حجاب راه رستگاری ساخته شهریار بحرانی از امشب یکشنبه‌ها، سه شنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه یک سیما به نمایش در می‌آید و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

شهریار بحرانی در معرفی این اثر گفت: این سریال بر اساس ۱۳ آیۀ محوری قرآن دربارۀ مسئلۀ حجاب و ۱۸ آیۀ دیگر که به نوعی اهمیت حجاب را مطرح می‎‌کرد، تولید شده است. خدا در آیاتی از قرآن هدف از حجاب را طهارت، تزکیه و رسیدن به فلاح می‌داند که یکی از شیوه‌های رسیدن به فلاح، «حجاب» است و با انتخاب این عنوان برای سریال، مسیر و هدفمان را مشخص کردیم.

وی افزود: در پنج قسمت اول حجاب این سریال بحث شخصیت و دغدغه، هدف‌گذاری انسان در زندگی مطرح می‌شود و از آن به بعد بحث‌هایی برای حجاب به خاطر صلاح، رستگاری و حجاب به خاطر بهره‌مندی از اجر عظیم خداوند، حجاب به خاطر بهره‌مندی از رحمانیت خداوند، حجاب به خاطر علم و حکمت خداوند، اثر حجاب در صنع آخرتی انسان، حجاب به خاطر بهره‌مندی از مغفرت، حجاب به خاطر بهره‌مندی از توبه، خود بحث عفاف و ارتباطش با حجاب، اثر حجاب در طهارت قلب، حجاب به خاطر بهره‌مندی از تزکیه، حجاب به خاطر بهره‌مندی از تقوا، حجاب به خاطر اطاعت از امر خدا، حجاب به خاطر دوری از فرهنگ جاهلی و بحثی درباره قلعه حجاب در قسمت نوزدهم و در قسمت بیستم شاه کلیدی به عنوان حجاب را مطرح کنیم.

این کارگردان سینما و تلویزیون افزود: در این مجموعه سعی شده با نگاهی نو، مفاهیم قرآنی و احادیث ائمه اطهار (ع) درباره حجاب، عفاف، حیا و حفاظت از وجوهات انسانی به زبان تصویر بیان شود، به گونه‌ای که با ایجاد حس و درک متفاوت از کلیشه‌های رایج، در یک فضاسازی مناسب، به تفهیم معنای واقعی حجاب بپردازیم. هدف از ساخت این سریال، ارائه منظری قرآنی و به دور از هرگونه افراط و تفریط نسبت به مفهوم حجاب است و اینکه حجاب منحصر به بانوان و به معنای صرف پوشش نیست.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، عفاف و حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مجید
۱۴:۱۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام علیکم. متفاوت ترین مستندی است که تا حالا دیدم. ای کاش بقیه کارگردانها هم از استاد یاد بگیرند....
Iran (Islamic Republic of)
بلخاری م
۱۱:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام علیکم مباحث راه رستگاری ،خیلی عالی است و مباحث پیوست جلو می رود ولی بی نظمی در پخش ، بیننده را دچار سر در گمی می کند و حیف است مباحثی که ساختار دارد و پیوسته جلو میرود بین اش فاصله بیفتد.... لااقل محبت کنید پخش قسمت بعد را مکرر، زیر نویس کنید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا برنامه عالی هستش ایشالله که تا آخرش پخش و حمایت شه و انقدر از این دست برنامه ها بسازن که فرهنگ اسلامی در کشور شکل بگیره..
Iran (Islamic Republic of)
بلخاری م
۱۲:۱۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام علیکم
شاید پخش کردن پیام بازرگانی لطمه ای به فیلمهای سینمایی یا سریالها یا برنامه های دیگر نزند اما وقتی در برنامه راه رستگاری که در ارتباط با حجاب ، مفاهیم قرآنی و ارزشمندی مطرح می شود، پخش کردن تبلیغات تمام آنچه سازندگان برنامه در تلاش آن بودند تا در ذهن مخاطب شکل بگیرد را برهم میزند و این نوعی ، به هدر دادن زحمات سازندگان فیلم و وقتی است که شبکه یک در اختیار این برنامه قرار داده است زیرا این نوع برنامه ها هدفمند ساخته می شوند . تصور کنیم برنامه ای در ارتباط با شهدا یا مفاهیمی از این دست مثل مطالب اثرگذار یک خطیب در شبکه پخش شود دقیقا جای که مخاطب می خواهد با مطالب ارتباط بر قرار کند و به مفاهیم بالاتر و ارزشمندتر فکر کند و اثر بگیرد؛ دیدگان او و افکار او را با تمام زحماتی که در راستای شناساندن مفاهیم کشیده شده؛ متوجه دنیا کنیم و به دور بریزیم و عملا اثر آیات قرآن و مفاهیم را از یاد او ببریم
Iran (Islamic Republic of)
نصر
۰۰:۲۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام. خیلی ممنون از زحمات شما به جهت اینکه برنامه ای بسیار متعالی و تاثیر گذار را برای مردم پخش کردید که منظر جدیدی از بحث حجاب و عفاف را برایمان مطرح کرد و بسیار دلنشین مفاهیم قرآن و احادیث اهلبیت علیهم السلام درباره حجاب و رشد و تعالی انسان را به تصویر کشیده بود . و خیلی زیبا شخصیت و هدف انسان در زندگی را بیان نموده بود. باز هم منتظر چنین برنامه های پرمعنا و ارزشمند هستیم. لطفا تکرار برنامه را چندین بار بگذارید و در ساعاتی پخش شود که مخاطبان براحتی بتوانند ببینند و بجای تبلیغات کالاها ، لطفا تیزر برنامه را چندین بار پخش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
رهرو
۰۶:۴۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام خواستم تشکر کنم از عوامل این برنامه عالی که واقعا جایش در بین برنامه های رسانه ملی خالی بود. برنامه حجاب راه رستگاری یکی از معدود برنامه هایی هست که حقیقتا و خالصانه رنگ و بوی خدایی داره برای همین هم دلنشین هست. خدا قوت. ان شاءالله که تولید و حمایت از این برنامه ها روز به روز بیشتر بشود.
Iran (Islamic Republic of)
بلخاری م
۲۱:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام علیکم با تشکر از زحمات و پژوهشهای قرآنی تان در مستند حجاب راه رستگاری و تشکر از پخش یک برنامه معرفتی بسیار مفید از شبکه یک
آخرین اخبار