مسیر ارتباطی معروف به جاده امام علی(ع) آبادان زیر آب رفت

مسیر ارتباطی معروف به جاده امام علی(ع) که آبادان را به بیمارستان صحرایی امام علی (ع)، گود دفن زباله، شهرک خودرویی، سازمان موتوری شهرداری وصل می کند امروز به علت سیلاب زیر آب رفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدزین العابدین موسوی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان روز یکشنبه گفت: به منظور حفظ جاده آبادان - ماهشهر مجبور به هدایت روان آب‌ها به سمت جاده امام علی شدیم.

وی افزود: هم اکنون در حال حفر کانال به منظور تخلیه روان آب‌های سیلاب به سمت خور‌های آبادان هستیم و کار با حداکثر سرعت توسط دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

وی شهردار آبادان نیز گفت: به منظور جلوگیری از نفوذ سیلاب به محل دفن زباله هفت راه نفوذ سیلاب با ایجاد سیل بند اضطراری به ارتفاع یک و نیم متر مسدود شد.

وی افزود: گود زباله ایمن سازی شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد ضمن اینکه از روز گذشته و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، زباله‌های آبادان در گود زباله خرمشهر تخلیه می‌شود.

شهردار آبادان گفت: به رغم اینکه حدود ۱۰ سانتیمتر آب روی جاده امام علی (ع) جاری است، اما خطری شهر آبادان را تهدید نمی‌کند.

حسین حمیدپور افزود: با تمام توان در تلاشیم تا جاده آبادان - ماهشهر از خطر سیلاب نجات دهیم.

وی گفت: شهرداری آبادان تمامی امکانات و تجهیزات لجستیکی خود را برای ایجاد سیل بند و استحکام بخشی به سیل بند‌های احداث شده بسیج کرده است.

شهردار آبادان ادامه داد: حجم آورد آب در تالاب بین المللی شادگان بسیار بالاست و همه دستگاه‌های متولی امر در تلاش برای هدایت روان آب‌ها به سمت شمال خلیج فارس است.

طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در خوزستان شد.

انتهای پیام / د

هدایت روان آبها به سمت جاده امام علی

برچسب ها: حوادث ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.