کشتار بیرحمانه حدود ۵۰ هزار رأس حیوان در آزمایشگاه نظامی مخفیانه انگلیس

انتشار گزارش‌هایی درباره کشتار حدود ۵۰ هراز رأس حیوان در جریان انجام آزمایش بر روی آن‌ها در یک آزمایشگاه نظامی انگلیس، خشم و انزجار گروه‌های حامی حقوق حیوانات را برانگیخته است.

کشتار بیرحمانه حدود ۵۰ هزار رأس حیوان در آزمایشگاه نظامی مخفیانه انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انتشار گزارش‌هایی درباره کشتار ۴۸ هزار و ۴۰۰ هراز رأس حیوان در سال‌های اخیر در جریان انجام آزمایش بر روی آن‌ها در «پورتون داون»، آزمایشگاه نظامی مخفیانه انگلیس در نزدیکی شهر سالزبری، خشم و انزجار گروه‌های حامی حقوق حیوانات را برانگیخته است.

بر اساس گزارش ساندی میرور، این آزمایش‌های غیرانسانی بر روی حیوانات در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ میلادی در این آزمایشگاه نظامی که در شهرستان ویلتشر قرار دارد، صورت گرفته است. طبق گزارش ها، وزارت دفاع انگلیس به بهانه اینکه هدف از این آزمایش ها، نجات جان سربازان انگلیسی بوده، از آن‌ها حمایت کرده است.

گفته می‌شود در این آزمایشگاه از حیواناتی مانند میمون، خوک و خوکچه هندی برای آزمایش مقاومت زره‌های ساخته شده استفاده شده است. با پوشاندن زره به این حیوانات و استفاده از مواد منفجره گوناگون و منفجر کردن آنها، مقاومت این زره‌ها سنجیده می‌شده است.

این گزارش می‌افزاید در این مرکز بر روی حیوانات مواد سمی، گاز‌ها و عوامل عصبی (گاز اعصاب) نیز آزمایش می‌شده است.

پورتون داون زمانی زیر ذره‌بین قرار گرفت که مسئولان این آزمایشگاه تصمیم گرفتند برای کشف علت مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس‌تبار در شهر سالزبری، انواع گازهای عصب را بر روی حیوانات آزمایش کنند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اروپا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار