حضور چهار گروه راهداری بوشهر در مناطق سیل زده

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهرگفت: تاکنون چهار گروه راهداری شامل ۵۰ نیروی ماهر و ۴۳ دستگاه ماشین آلات سنگین از این استان به لرستان وخوزستان اعزام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدحمیدرضاعلم افزود: ماشین آلات سنگین اعزام شده شامل سه دستگاه لودر، سه دستگاه بلدوزر، دو دستگاه بیل مکانیکی، چهار دستگاه کمرشکن، ۱۷ دستگاه کمپرسی و یک دستگاه غلطک با پشتیبانی چهار دستگاه وانت و یک دستگاه کامیونت از اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای و ۱۳ دستگاه لودروکمپرسی ازشهرداری‌ها وپیمانکاران طرف قرارداد است که وظیفه بازگشایی وبهسازی محور‌های آسیب دیده از سیل در لرستان وایجادسیل بند وترمیم بند‌های خاکی اطراف شهر‌ها و روستا‌های خوزستان را برعهده داشته اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، دراین مدت ۵۰ دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس، کمک‌های مردمی وامکانات دستگاه‌های کمک رسان را به صورت رایگان به دواستان سیل زده منتقل کرده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های راهداری این استان در بازگشایی و بهسازی مسیر‌ها در مناطق سیل زده، گفت: با تلاش گروه‌های راهداری استان بوشهر راه روستایی چولهول تنها راه دسترسی به معمولان دراستان لرستان در شرایطی دشوار بازگشایی و مسیر کمک رسانی به این شهرسیل زده هموار شد.

علم بیان کرد: بافروکش کردن سیل در لرستان و پایان امدادرسانی‌های اولیه، ۲۵ کیلومتر از راه به‌شدت آسیب دیده معمولان به پلدختر به استان بوشهر واگذار شد که تاکنون بیش از دو هزارنفر ساعت کار در این محور انجام گرفته و نقاط آسیب دیده ترمیم شده است.

وی درباره حضور گروه‌های اعزامی از بوشهر در خوزستان هم گفت: این گروه‌ها، ایجاد وترمیم سیل بندخاکی سلمان را که مانع اصلی ورود آب رودخانه کارون به اهواز بود، برعهده داشتند و اجازه ندادند اهواز به زیرآب رود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: این گروه‌ها سپس در سایرمناطق خوزستان به ویژه کمربندی اهواز حضور یافته و به بهبود وضع این جاده‌ها کمک کردند.

علم یادآور شد: حضور نیرو‌های راهداری در مناطق سیل زده در حالی بود که در استان هم به علت ریزش کوه درمحوراهرم به فراشبند بعدازبارندگی فروردین و به زیرآب رفتن محورساحلی بوشهر به گناوه، نیرو‌های راهداری وظیفه پاکسازی وبازگشایی این دو محور را برعهده داشتند.

وی تاکید کرد: باوجود اینکه به افراد وماشین آلات اعزام شده دراستان نیاز داریم، گروه‌های اعزامی تا زمانی که مسئولان اعلام کنند در منطقه خواهند ماند و به خدمت دهی درمناطق سیل زده ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اعزام ۴۳ دستگاه ماشین آلات سنگین از بوشهر به لرستان و خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.