کمک ۱۶۷ میلیارد تومانی مردم به سیل زدگان از طریق کمیته امداد/ ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در استان‌های سیل زده

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت:حجم مبلغ جمع آوری شده سال ۹۷، ۳۰۸ میلیارد تومان بوده است.

کمک ۱۶۷ میلیارد تومانی مردم به سیل زدگان از طریق کمیته امداد/ ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در استان‌های سیل زدهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا عسکریان معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود اظهار کرد: کمک های مردمی در جشن نیکوکاری سال ۹۷ نسبت به جشن نیکوکاری سال ۹۶، ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه به مدت ۴ ماه همه همکاران برای جشن نیکوکاری همکاری کرده اند، گفت: ۶۰ درصد کمیته امداد متمرکز شده اند که به نفع محرومین، منابع جمع آوری کنند.

عسکریان ادامه داد: از سال ۹۷ با بحران عبور کردیم و حتی در زمینه پرداخت هزینه پرسنلی نیز با مشکل مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه در جشن نیکوکاری سال ۹۷، کمک های مردمی ۶۲ درصد رشد داشته است، گفت: حجم کمک های جمع آوری شده این جشن ۳۰۸ میلیارد تومان بوده است.

عسکریان‌ با بیان اینکه مردم در بدترین‌ شرایط اقتصادی بی نظیر هستند، گفت: ۱۶۷ میلیارد تومان برای سیل زدگان جمع آوری شده است که ۴۷ میلیارد تومان آن کمک‌نقدی بوده است.

وی گفت: ۱۱۶ میلیارد تومان کمک های مردمی برای سیل زدگان به صورت کالا بوده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه ۵ هزار مسکن ساخته شد، گفت: در زلزله کرمانشاه ۱۵۰ میلیارد تومان جمع آوری شد که ۱۵ میلیارد آن به صورت نقد بوده است.

عسکریان ادامه داد: شماره حساب ۳۳۳۳ بانک‌ملی و شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۱۰۰۰۱۰۰۰ راه های پرداخت کمک مردم‌ به آسیب دیدگان است.

وی با بیان اینکه در جریان سیل، استان های مختلف نیز شماره حساب های مختلفی اعلام کرده اند، گفت: بعد از بحران ابتدایی سیل وارد مرحله سازندگی می شویم.

وی افزود: کمیته امداد متولی ساخت ۲۵ هزار مسکن برای آسیب دیدگان سیل است.

وی با بیان‌اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن در بخش شهری و ۵ هزار و ۵۰۰ روستایی در بخش روستایی بازسازی می شوند، ادامه داد: در اسفند سال گذشته تمام مسکن های ساخته شده زلزله کرمانشاه تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر استان خوزستان موکب ها روزی چهار هزار غذای گرم ارائه می دهند، افزود: این موکب ها تا پایان ماه مبارک رمضان در حالت آماده باش هستند و در استان خوزستان حضور دارند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه مردمی کردن خیر و احسان در سطح کشور اولین برنامه در ماه مبارک رمضان است گفت: در کل کشور ۱۸۵۰ مرکز نیکوکاری وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: مردمی کردن خیر و احسان در ماه مبارک رمضان در مراکز نیکوکاری مساجد انجام می شود و منابع جمع آوری شده آنها به زلزله زدگان اختصاص می یابد.

عسکریان عنوان کرد: این شبکه به طور دائم راه اندازی و مقرر شده است تا پایان مهرماه سه هزار مرکز نیکوکاری جدید ایجاد شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه در ۳۰۰ هزار حوزه علمیه مرکز نیکوکاری راه اندازی می شود، افزود: این مراکز تا پایان ماه مبارک رمضان به ۱۵۰ مرکز و تا پایان مهرماه به ۳۰۰ مرکز نیکوکاری می‌رسد.

عسکریان ادامه داد: در برخی از بازارهای اصناف نیز مراکز نیکوکاری راه اندازی می شود و پیش بینی ما این است تا پایان سال هر استان دارای دو مذکر نیکوکاری اصناف باشد.

وی گفت: ۶۰۰ هزار حامی در کشور وجود دارند و ما قصد داریم در ماه مبارک رمضان ۲۰۰ هزار حامی برای ایتام جذب کنیم.

وی با بیان اینکه حامی ها ۱۴۸ هزار یتیم را تحت پوشش خود دارند، گفت: ماهانه ۲۵۳ هزار تومان به آنها پرداخت می‌کنند و تقریباً تمامی ایتام کشور تحت پوشش ما هستند.

عسکریان گفت: در طرح محسنین ۱۴۲ هزار نفر تحت پوشش هستند که ماهانه ۱۳۰ هزار تومان به آنها پرداخت می‌ شود.

وی با بیان‌اینکه سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان مردم به ایتام و محسنین کمک کردند، افزود: افزایش حامیان سبب بالارفتن سرانه پرداختی زیاد و تعداد ایتام می شود.

عسکریان با اشاره به برنامه های پیش رو گفت: در سال جاری قصد داریم دو میلیون نفر را اطعام دهیم. سال گذشته ۱۴۲ میلیارد تومان به مددجویان تحت پوشش سبد کالا ارائه شد که امسال با توجه به شرایط برای ارائه سبد کالا به آنها باید ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم.

وی افزود: سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش بودند که با توجه به مشکلات اقتصادی سال ۹۷ اواخر سال تعداد این افراد به دو میلیون و ۵۰ هزار نفر رسید.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: قسمت اساسی سبد کالا در ماه مبارک رمضان میان مددجویان توزیع خواهد شد.

وی گفت: کل زکاتی که سال گذشته جمع‌آوری شد ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال قصد داریم آن را به ۷۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

عسکریان با بیان اینکه سال گذشته زکات واجب فطریه ۱۳۵ میلیارد تومان بود که امسال آن را به ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسانیم، ادامه داد: شش میلیون صندوق صدقات خانگی داریم که ۳۰۰ میلیارد تومان مردم به آن کمک کردند و قصد داریم در سال جاری تعداد مشترکین پیامکی خود را به یک میلیون نفر برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته امداد ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار