درمان ۲۵۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل/آمادگی ارائه خدمات درمانی به کشور‌های همجوار

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در سال گذشته درمان ۲۵۰ زوج نابارور موفقیت آمیز بوده است و این مرکز به عنوان مرکزی معتبر علاوه بر ارائه خدمات به استان، به کشور‌های همجوار نیز خدمات ارائه می‌کند.

درمان ۲۵۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل/آمادگی ارائه خدمات درمانی به کشور‌های همجواربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهران اوچی اردبیلی رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، با اشاره به برنامه‌های موفق مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل، گفت: در سال گذشته درمان ۲۵۰ زوج نابارور موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ زوج از کشور‌های همسایه در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل تحت درمان قرار گرفته‌اند و هم‌اکنون این مرکز به عنوان مرکزی معتبر علاوه بر ارائه خدمات به استان، به کشور‌های همجوار نیز خدمات ارائه می‌کند.

رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل بیان داشت: با توجه به میزان بالای ناباروری در استان، فعالیت در زمینه سلامت باروری و تلاش برای ایجاد ساختار و بستر‌های مناسب جهت دسترسی آسان زوج‌های نابارور، امری ضروری است.

اوچی اردبیلی از اجرای طرح حمایت مالی از زوجین نابارور برای چهارمین سال متوالی در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد و گفت: زوج‌های مراجعه کننده به این مرکز در صورت دارا بودن شرایط دستورالعمل ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت می‌توانند خدمات درمانی میکرواینجکشن (ICSI)، تلقیح آزمایشگاهی (IVF)، انتقال جنین‌های فریز شده و تلقیح داخل رحمی (IUI) را با تخفیف و تعرفه دولتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این مرکز ۵۲۴ زوج نابارور تحت پوشش این طرح با حمایت ۸۵ درصدی در هزینه‌ها قرار گرفتند، ادامه داد: در راستای طرح تحول سلامت و بر اساس قرارداد منعقده مابین دانشگاه علوم پزشکی استان و مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل، این مرکز آماده ارائه بهترین و جدیدترین خدمات درمانی به زوجین نابارور است.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه سنین باروری در زندگی نباید نادیده گرفته شود، اظهارکرد: زوج‌هایی که نگران ناباروری خود هستند، بدون اتلاف وقت باید به مراکز درمانی مراجعه کنند تا با مشاوره‌های مناسب علت ناباروری تشخیص داده و بهترین روش درمانی به آن‌ها پیشنهاد شود.

انتهای پیام/م

درمان موفقیت آمیز ۲۵۰ زوج نابارور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.