۴۰ جشن گلریزان ماه رمضان در سیستان و بلوچستان برگزارمی شود

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ جشن گلریزان برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد همزمان با ماه مبارک رمضان در سراسر این استان برگزار می‌شود که در کشور بی نظیری است.

۴۰ جشن گلریزان ماه رمضان در سیستان و بلوچستان برگزارمی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سید عبدالحسین سجادی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ستاد دیه از آغاز راه اندازی از سال ۸۶ تاکنون در سیستان و بلوچستان زمینه آزادی حدود ۸۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی با قدردانی از خیران گفت: مردم سیستان و بلوچستان با وجود مشکلات فراوان همواره در مناسب‌های مختلف از جمله جشن‌های گلریزان در کمک به زندانیان نیازمند پیش قدم بودند به طوریکه این استان از نظر مشارکت نسبت به جمعیت در کشور در رده‌های نخست قرار دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین زندانیان این استان نسبت به استان‌های دیگر از شرایط مطلوب تری از نظر وجاهت و آراستگی برخوردارند.

وی گذشت و سازش را از ویژگی‌های مثبت مردم سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: ۸۰ درصد مبالغ مورد نظر شکات پروند‌های ستاد دیه استان با گذشت بخشیده می‌شود.

سجادی گفت: سال گذشته ۱۴۲ زندانی جرائم غیر عمد در سیستان و بلوچستان با بدهی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.
وی افزود: همچنین سال گذشته یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی توسط خیران جمع آوری شد.

مدیرنمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ۷۷ زندانی جرایم غیر عمد این استان چشم انتظار کمک‌های خیران نیک اندیش برای بازگشت به آغوش خانواده هایشان هستند.

وی اظهار داشت: بدهی این زندانیان ۹۵ میلیارد و ۷۵۱ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۲۵۱ ریال است.

سجادی با اشاره به برنامه‌های امسال ستاد دیه سیستان و بلوچستان برای استفاده از ظرفیت بزرگان، علما، دستگاه‌های اجرایی و ... گفت: از فروردین ماه امسال ستاد فرعی ستاد دیه در پنج شهرستان دارای زندان استان تشکیل شده تا از ظرفیت‌های هر منطقه بهترین استفاده را برای آزادی و فرهنگ سازی کرد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: تحول در جامعه در گروه نقش رسانه هاست.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در جامعه‌ای که مسائل فرهنگی کم اعتبار باشد توسعه پایدار رخ نخواهد داد.

وی گفت: از آنجاییکه ۷۰ درصد زندانیان جرائم غیر عمد مرتبط با مسائل طلاق و مهریه هستند این ستاد تلاش دارد علاوه بر کمک به پرداخت بدهی زمینه زندگی مجدد این زوجین را فراهم کند.

سجادی از علما، ریش سفیدان طوایف و قبایل درخواست کرد که با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج‌های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه‌های معقول آگاه کنند.

انتهای پیام/گ

جشن گلریزان ماه رمضان در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: ماه رمضان ، ستاد دیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.