شناگران به استخر آزادی برمی‌گردند / قول مساعد مسئولان

استخر آزادی بیش از یک ماه است که در بلاتکلیفی به سر می‌برد و ملی پوشان شنا کشورمان در سال جدید نتوانستند در این سالن تمرین کنند.

به گزارش  خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،استخر آزادی بیش از یک ماه است که در بلاتکلیفی به سر می‌برد و ملی پوشان شنا کشورمان در سال جدید نتوانستند در این سالن تمرین کنند. پس از جلسه‌ای که با مدیریت داورزنی معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و با حضور رئیس توسعه و تجهیزات اماکن ورزشی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و غریق نجات برگزار شد در این جلسه قرار بر این شد که فدراسیون‌ها با توافق یکدیگر از این استخر استفاده کنند.

//

آزادی تنها استخر استاندارد ایران

استخر آزادی بیش از ۴۰ سال است که در اختیار ورزش قهرمانی شنا قرار داد و جنبه‌ی درآمدزایی ندارد. همچنین عمق این استخر برای ورزش غیر حرفه‌ای مناسب نیست. استخر آزادی تنها محل تمرینی حرفه‌ای برای ملی پوشان شنا است که شرایط این سالن با استاندارد‌های جهانی مطابقت دارد. مسئولان ورزشی باید توجه کنند که گرفته شدن این استخر از فدراسیون شنا لطمه‌ی جبران ناپذیری را به این رشته‌ی پایه و مهم می‌زند. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در شهرستان‌ها سالن استخر استاندارد برای تمرین قهرمانی وجود ندارد. تمام استعداد‌های رشته شنا به سمت استخر آزادی سرازیر می‌شوند. استخر آزادی کلید ورزش شنا است.

در ابتدا در برخی رسانه‌ها اعلام شد که این استخر به بخش خصوصی واگذار می‌شود و هجمه‌ی التهابات به جامعه‌ی شنا وارد شد که باعث شد خانواده شنا مسئولان را تهدید به استعفا کنند. در حد فاصله‌ای که این استخر تعطیل شد تیم ملی در حال آماده سازی برای مسابقات ورودی المپیک در مالزی بود. این تیم بدون اینکه تمرین کافی در استخر استاندارد داشته باشند به مالزی اعزام شدند و توانستند مدال کسب کنند.

طبق گفته‌های شرکت تجهیز و نگهداری قرار بر این بود این سالن تعمیر شود، اما طبق بررسی‌های انجام شده نه تنها هیچ تعمیری صورت نگرفته است بلکه در سالن نیز بسته است. اگر قرار به واگذاری این سالن باشد باید به صورت مناقصه‌ای منتقل شود، اما این اتفاق رخ نداده است. 

پس از گذشت یک ماه و پا فشاری مسئولین فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو مسئولین وزارت ورزش برای حل این مشکل پا در میانی کردند. در نهایت هر بار گفته می شود مشکل استخر در حال حل شدن است و  البته بخشی از رایزنی های  لازم در این راستا انجام شده است. اما شاید وزارت ورزش زودتر پا به این موضوع می‌گذاشت، استخر آزادی یک ماه تعطیل نمی‌شد.

//

10 درصد مشکل آزادی باقی مانده است

در این راستا محمد علی آبادی نایب رئیس فدراسیون شنا در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان،  بیان کرد: به لطف خدا و به همت سلطانی فر وزیر و جوانان و داورزنی معاون توسعه‌ی ورزش قهرمانی ۹۰ درصد مشکل سالن استخر آزادی حل شده است. ما تابع دستور وزیر ورزش و جوانان هستیم چرا که بالا‌ترین مقام را دارد. باید حواشی کمتر شود و در آینده حاشیه سازان رو سیاه خواهند شد. اگر ۱۰ درصد مابقی حل شود به امید خدا تاهفته‌ی آینده تمرینات ملی پوشان در استخر آزادی آغاز خواهد شد. ما قدردان محبت‌های وزیر ورزش و جوانان هستیم.


بیشتر بخوانید:

قره‌حسنلو فینالیست ماده ۵۰ آزاد شد

بنیامین مدال طلای ۵۰ متر آزاد را گرفت

اسکندریون: تکلیف استخر آزادی مشخص نشده است/ تیم ملی در مسابقات شنا مالزی خوب ظاهر شد


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار