مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد؛

حفظ مسأله مردمی بودن مساجد و ائمه جماعات

آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: مردمی‌بودن مساجد و ائمه جماعات از مسائل مهم و دقیقی است که باید باید با اخلاص و همّت بالا حفظ شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار حجت‌الاسلام نوری‌زاده مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد که در بیت معظم له برگزار شد گفت: کار شما کار بسیار مهم و البته دقیقی است که باید با اخلاص و همّت بالا ادای وظیفه شرعی کنید.

وی افزود: امیدوارم بتوانید در حفظ مقاصد اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر و تجلیل از مقام والای مساجد، موفق باشید و موجبات جلب رضایت خاطر مبارک حضرت، ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم آورید.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به مقام والای مسجد در اسلام، بیان کرد: مساجد از ابتدای عصر اسلام تاکنون، همیشه نقش اساسی و بزرگی در جامعه اسلامی داشته‌اند و علمای شیعه از همین سنگر، مردم را هدایت می‌کردند، و همه برنامه‌هایی که برای حفظ دین و دفاع از مذهب بوده، از همین مساجد شروع شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: هر چه بیشتر ائمه جماعات، اهتمام داشته باشند که از این موقعیت استفاده کنند و معارف نورانی اهل بیت (ع) و احکام شرع مقدّس را بیان کنند، به وظیفه‌شان بهتر عمل کرده‌اند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از بیانات خود، با اشاره به اینکه مسجد، محور جامعه پاک است، تصریح کرد: ائمه جماعات ما وظیفه دارند که اولاً بر امور منطقه اطلاع و اشراف کامل داشته باشند و ثانیاً هر جا مشکل و منکر و خلاف شرعی دیدند، امر به معروف و نهی از منکر کنند تا نقایص برطرف شود و همه مردم بتوانند در یک فضای پاک و نورانی زیر سایه معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام زندگی نمایند، باید ائمه جماعات، نظارت بر امور داشته باشند و با اخلاق نیک و بیان مناسب، نواقصی که وجود دارد را مرتفع نمایند و با همکاری مؤمنین، برنامه‌های اسلامی را پیاده کنند.

وی در بخش دیگری از توصیه‌های خود، مسأله مردمی‌بودن مساجد و ائمه جماعات را مورد توجه قرار داده و گفت: مردمی‌بودن مساجد و ائمه جماعات از مسائل مهمی است که باید حفظ شود، یعنی طوری نشود کسی بخواهد آن را به تشکیلاتی تغییر دهد و از وضع مردمی‌بودن خارج کند و عزل و نصب را وارد مساجد کند، بلکه باید مردم متدیّن مساجد را اداره کنند و با میل و استقبال و همکاری و تعاون، برنامه‌های اسلامی اجرا شود.

مرجع تقلید شیعیان در پایان با تأکید مجدّد بر لزوم حفظ مقام مسجد و تجلیل و تکریم از این مقام، برای حاضران در جلسه، مسألت توفیق در عمل به وظایف شرعی و جلب رضایت خداوند متعال در مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اند کردند.

انتهای پیام/الف

مردمی بودن مساجد و ائمه جماعات مورد توجه باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.