استاندار کردستان از راه اندازی سینما در سقز در آینده نزدیک به عنوان اولویت برنامه‌های فرهنگی استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهندس بهمن مرادنیا استاندار کردستان گفت: سقز به جهت ظرفیت‌های تعریف شده که ان شاء ا... به سرعت در حال انجام است به عنوان دومین شهر بزرگ استان قابلیت بالایی در سرمایه گذاری‌های فرهنگی وهنری را دارد.

وی با تمجید از تلاش‌ها و فعالیت‌های حوزه هنری استان کردستان گفت:  انتظار داریم حوزه هنری با بهره مندی از کارشناسان متخصص در امر سینما، در سریعترین زمان ممکن نسبت به بازتعریف سالن شهید بهشتی سقز به عنوان یک سینمای مجهز و به روز در خور شأن و جایگاه مردم سقز اقدام نماید و مردم سقز از ابتدای نیمه دوم سال بتوانند از فیلم‌های روز در سینما بهره‌مند گردند.

مرادنیا به ظرفیت‌های دردست اقدام در سقز اشاره نمود وگفت: به زودی مرز سیف سقز با اقلیم کردستان عراق آغاز به کار می‌نماید و با توجه به نزدیکی سقز به بانه و قرارگرفتن مرز سیران بند بانه به عنوان مرز مسافرتی و همچنین راه اندازی فرودگاه سقز که سال آینده به بهره برداری می‌رسد، لزوم سرمایه گذاری فرهنگی در سقز بیشتر می‌گردد.

وی با انتقاد ازکوتاهی در زیرساخت‌های فرهنگی، به نخستین جشنواره موسیقی کردی اشاره کرد وگفت: بسیار جای تأسف است با گذشت ۴۰ سال از انقلاب در حالیکه باید چندمین جشنواره کردی را در استان شاهد بودیم، برای اولین بار در استان این جشنواره رقم می‌خورد.

وی در این زمینه تصریح نمود: بیش از ۱۰۰ رسانه دیداری و شنیداری در بیرون از مرز‌های ما مشغول فعالیت می‌باشند، اما ما در این زمینه کاری نکرده ایم و انتظار داریم مردم به روز باشند.

وی گفت: امیدواریم با توجه به عقد تفاهم نامه فی مابین در سریعترین زمان ممکن سقز به عنوان دومین شهر بزرگ استان با جمعیتی نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر و قدمت هنری و فرهنگی آن صاحب سینما شده و این مؤلفه مهم توسعه‌ای در استان به عنوان ظرفیتی جهت معرفی توانمندی‌های سینمایی ایران اسلامی به کشور‌های همجوار ایفای وظیفه نماید.

مرادنیا افزود: آنچه که ما انتظار داریم سینمایی استاندارد با امکانات روز و مجهز می‌باشد که با توجه به توانمندی و بهره مندی از متخصصین سینما ساز در مؤسسه بهمن سبز این وعده را با اطمینان به شهروندان سقزی می‌دهیم که از ابتدای نیمه اول سالجاری هنر هفتم به ظرفیت‌های تعریف شده سقز ملحق می‌گردد.

انتهای پیام/ع

راه اندازی سینما در سقز در آینده نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.