بهترین زمان برای ورزش کردن/ چگونه طول عمر بیشتری داشته باشیم؟

کارشناسان در جدیدترین مطالعه‌های خود دریافتند انجام ورزش در ساعت‌های خاص اثرگذاری بیشتری بر سلامت افراد دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، انجام ورزش در زمانی که فرد دچار خواب آلودگی است می‌تواند سبب افزایش خستگی شود و بازده ورزشی مفیدی به دست نیاید، بهترین زمان برای انجام ورزش صبح زود پس از صرف مقدار کمی صبحانه است تا فرد انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های مختلف در طول روز را به دست آورد.
 
محققان در این پژوهش به مطالعه بر روی ۲ گروه از موش‌های آزمایشگاهی پرداخته و اثر انجام ورزش در ساعت‌های مختلف شبانه روز را برروی آن‌ها بررسی کرده‌اند.
 

مطالعه بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد انجام ورزش در روز اثرگذاری بیشتری به نسبت شب دارد، اما این یافته‌ها درباره انسان به مطالعه‌های بیشتری نیاز دارد.
 
بنا بر مطالعه‌های پیشین، ریتم شبانه روی با متابولیسم بدن انسان ارتباط دارد، ریتم شبانه روزی فرد شامل دگرگونی‌های جسمی، روانی و رفتاری است که طی یک دوره ۲۴ ساعته انجام می‌شود.
 
یافته‌ها نشان می‌دهند بیش از ۵۰ درصد از دگرگونی‌ها درمتابولیسم و ریتم بدن انسان درطول روز روی می‌دهد به همین دلیل انجام ورزش درطول روز می‌تواند اثرگذاری بیشتری بر سلامت جسم و روان داشته باشد.
 
بیشتر افراد به ویژه افراد شاغل به دلیل درگیر بودن در طول روز، شب‌ها به انجام ورزش می‌پردازند، انجام ورزش در شب سبب افزایش فشارخون، بی خوابی، بد خوابی و احساس خستگی شدید در افراد می‌شود؛ کارشناسان توصیه می‌کنند بین زمان انجام ورزش با ساعت خواب حداقل باید سه ساعت فاصله باشد تا فشارخون به حالت طبیعی باز گردد.
 

انجام ورزش روزانه برای حفظ تناسب اندام، جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها و بهبود خلق و خو مفید است و کارشناسان توصیه می‌کنند افراد حتماً روزانه بازه زمانی مناسبی را به انجام ورزش اختصاص دهند، افراد بسته به نوع علاقه خود می‌توانند به انواع ورزش‌ها ازجمله ورزش‌های کششی، نرمشی و حرفه‌ای بپردازند و اثر‌های آن را در زندگی خود مشاهده کنند.
 
کارشناسان در این مطالعه به بررسی و تجزیه تحلیل عملکرد ورزش برروی داوطلبان انسانی و میزان اکسیژن دریافتی آن‌ها پرداخته و دریافتند انجام ورزش در صبح سبب دریافت اکسیژن بیشتر و افزایش حجم عضلانی بیشتری در انسان می‌شود.
 

یافته‌های محققان نشان می‌دهند افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند سن بیولوژیکی کمتری به نسبت همسالان خود به ویژه در دوران سالمندی خواهند داشت و طول عمرشان افزایش می‌یابد.
منبع: medicalnewstoday
انتهای پیام/
 

تاثیر زمان ورزش کردن بر سلامت بدن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
طول عمر نخواستیم بابا مثلا عمر طولانی به چه دردی میخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار