سفر معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی به مهاباد؛

اختصاص ۵۰ میلیون یورو به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور از محل صندوق توسعه ملی

معاون وزیرکارتعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی وحرفه‌ای کشور در سفر به مهاباد از اختصاص ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سلیمان پاک سرشت در بازدید از کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد گفت: ارتقای کیفی آموزش‌ها و انطباق آن با نیاز بازار کار از اولویت‌های این سازمان درسال جاری است.

وی اضافه کرد: ۴۳ درصد از آموزش دیدگان پارسال وارد بازار کار شده اند که امسال قرار است این میزان ۱۵ درصد بیشتر شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی هم گفت: هشت میلیون نفرساعت سالانه درآذربایجان غربی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره مند می‌شوند.

مددی تصریح کرد: استان آذربایجان غربی به عنوان دهمین استان کشور با برگزاری دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای شرایط را برای مهارت آموزی ۵۶ هزار نفر و آموزش آن‌ها برای ورورد به باز کار را فراهم می‌کند.

در ادامه مسائل و مشکلات مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای مهاباد در نشستی بررسی شد.

در این نشست محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی آموزش‌های فنی وحرفه‌ای را زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان عنوان کرد و برحل مشکلات مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای این شهرستان تأکید کرد.

شجاعی فرماندارمهاباد هم به مسایل و مشکلات زیر ساخت‌های عمرانی و ابنیه‌ای و ساختمان‌های این مرکز و به روز نبودن تجهیزات آموزشی اشاره و بر هموار شدن این مشکلات برای کارایی بیشتر آن تاکید کرد.

یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور پارسال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته اند و ۴۳ درصد آنان وارد بازار کار شده اند.

انتهای پیام/ج

سفر معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی به شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.