حسن پروانه؛

در فدراسیون هندبال هنوز رحیمی تصمیمی می‌گیرد/ دبیر و رئیس فدراسیون سن کافی برای هدایت مجموعه را ندارند/ با ۲ کامیون ماسه مرکز هندبال ساحلی تاسیس کردند!

 حسن پروانه کارشناس  و پیشکسوت هندبال کشورمان در گفتگو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط این روزهای هندبال کشور پس از انتخاب علیرضا پاکدل به عنوان رئیس جدید فدراسیون پرداخته است :

لژیور ها با حبیبی به مشکل خورده بودند

انتخاب علیرضاحبیبی به عنوان سرمربی تیم ملی با توجه به گزینه های موجود انتخاب خوبی است زیرا به عنوان کارشناس جهانی کلاس های خوبی را سپری کرده است با این حال  بعید می دانم مربی داخلی بتواند بازیکنان لژیونر ها را کنترل کند زیرا این مربی با لژیونر ها سابقه خوبی ندارد و دو سال پیش هنگام اعزام به کره جنوبی با او به مشکل خوردند به طوری که کار به فحش و فحش کاری رسید.

رئیس و دبیر فدراسیون نه سن کافی و نه تجربه مربیگری دارند

او افزود: به نظر من کمیته فنیمان مشکل دارد ، اصلا نباید در این کمیته رئیس فدراسیون و دبیر فدراسیون حضور داشته باشند چون نه سن کافی را دارند و نه این که از تجربه مربیگری بهره مندند. اعضای کمیته باید پس از جلسه گزینه مد را به رئیس فدراسیون اعلام می کردند و او در صورت موافقت به دبیر فدراسیون نامه هماهنگی آن را می داد.  اما چنین نکردند و در جلسه حاضر شدند و تصمیم گیری کردند.همچنین مربی که انتخاب شده است نباید عضو کمیته فنی باشد اما علیرضا حبیبی خودش عضو این کمیته است.

یکی از گزینه ها نزدیک به 16 سال است که در هندبال نیست

کارشناس هندبال کشورمان بیان داشت : نکته جالب در این کمیته مطرح شدن نام اخوان به عنوان یکی از گزینه های کمیته فنی بود ، این درحالی است که اخوان از سال 1381 اصلا در هندبال فعالیتی ندارد و در رشته فوتبال مشغول است و این اواخر هم سرپرست تیم فوتبال سپاهان بود، این کار ها عوام فریبی است که بگوییم پیشکسوتان را می آوریم اما کسی از آن ها در جمع نباشد. دقیقا کدام پیشکسوت را آورده اند ؟

در فدراسیون هندبال هنوز رحیمی تصمیمی می گیرد/ دبیر و رئیس فدراسیون سن کافی برای هدایت مجموعه را ندارند/ با 2 کامیون ماسه مرکز هندبال ساحلی تاسیس کردند!

او ادامه داد : به طور مثال  نکویی که عضو کمیته فنی است در کجا مربیگری کرده است ؟ او به عنوان رئیس هیات بوشهر در انتخابات رای خود  را به  پاکدل داده است و حالا در کمیته فنی حضور دارد  اما این مسئله به معنای آن نیست که نکویی مناسب این بخش است . متاسفانه از هیچ کدام از افراد استفاده بهینه نشده است . یکی از خواسته هایم این است به حرف هایی که زده می شود عمل کنند.

فدراسیون رحیمی سر جایش است و پاکدل به نیابت از آن حکم می زند

پروانه ادامه داد : ما در جلسه انجمنمان 10 مرتبه با پاکدل نشست داشتیم و دوستان او هم از هیات فارس در آن حاضر بودند. قرار بود که پاکدل ساختار فدراسیون را عوض کند اما همچنان مسئولان قبلی مشغول به کار هستند. همچنین انتخاب اعضای کمیته فنی انتخاب خوبی نبوده است و تصور می کنم که برای او نبوده است و این گزینه ها به او تحمیل شده است ، من هنوز پاکدل را در غالب نایب رئیس می بینم همان نایب رئیسی که آقای رحیمی برای او حکم زده بود چون این گونه تصمیم گیری ها برای کسی است که انگار از شخص دیگری خط گرفته است و همین اتفاق هم افتاده و به نظرم هنوز در همان غالب فعالیت می کند. اگر توجه کنید می بینید فدراسیون آقای رحیمی سر جایش است و او دارد به نیابت از او حکم صادر می کند.

پشت پرده فدراسیون هندبال هنوز رحیمی رئیس است

او درباره این که مطرح شده بود که قرار است تغییراتی در کمیته ها باشد عنوان داشت : اصلا تغییری نداشتیم زیرا آقای پاکدل نیابت فدراسیون دارند و هنوز پشت پرده ریاست با رحیمی است و در این حرف من شک نکنید انتخاب همین  حبیبی به عنوان سرمربی تیم ملی آن هم وقتی  شهداد مرتجی داماد آقای رحیمی قرار است به عنوان دستیار او مشغول به کار شود نشان دهنده همین مسئله  است  یعنی این که کادر مشخص است و احتیاج به بحث دیگری نیست.

از 3 کاندید برای رای در مرحله دوم انتخابات به پاکدل تعهد گرفتیم

پیشکسوت هندبال کشورمان افزود : یک عذر خواهی به  گواری بدهکار شدم من از بدو فعالیت این فدراسیون در سال 53 در آن حضور دارم و ناپخته حرفی را مطرح نمی کنم ولی همین پاکدل که با این رای انتخاب شد با کمک دیگران بود. در آن مجمع  حسن پور با 6رای ،  خسرو ابراهیم زاده با یک رای و علیجانی با 3 رای در دور نخست کنار رفتند و در دور دوم رایشان را به پاکدل دادند ما پیش از انتخابات در انجمن از این افراد  تعهد اخلاقی گرفتیم که اگر این افراد به دور دوم نرسیدند رایشان را در سبد پاکدل بریزند. آن ها  همین کار را کردند ولی جالب است که بعد از این مسئله یک تماس تلفنی ها با آن ها گرفته نشد.

در فدراسیون هندبال هنوز رحیمی تصمیمی می گیرد/ دبیر و رئیس فدراسیون سن کافی برای هدایت مجموعه را ندارند/ با 2 کامیون ماسه مرکز هندبال ساحلی تاسیس کردند!

اگر پول زنده نمی شد این آقا نمی توانست میوه و ناهار فدراسیون را تهیه کند

او افزود: که باید از وزارت ورزش بخواهیم که 2 -3 بند به انتخابات اضافه کنید که افرادی که ثبت نام می کنند  مرد و راستگو باشند ، کسانی که می آیند باید حتما تعهد اخلاقی و سندی بدهد که حامی مالی معرفی کندو بعد از آن که انتخاب شدند حامیانشان را به میدان بیاورند در غیر این صورت باید از ریاست فدراسیون انصراف دهند . شک نکنید اگر وزارت دنبال این مسئله باشد هر کسی به خودش اجازه نمی دهد که ثبت نام کند. داورزنی اعلام کرد 30 درصد بودجه فدراسیون ها پرداخت نمی شود . علاوه بر آن بخشی از بودجه زمانی که دولو  سرپرست بود از خانم فرامرزیان گرفته شده بود تا برای اعزام تیم بانوان هزینه شود   و مبلغی از آن هم گم شده بود که من این پول را من زنده کردم و اگر چنین نمی کردم الان حتی پولی نبود تا این آقا ناهار و میوه فدراسیون را تهیه کند.

ارتقای پاکدل از هیات استان به ریاست فدراسیون انجام شده است اما تغییر دیگری نداشتیم

کارشناس هندبال کشورمان بیان داشت : چرا نمی گویند که حامی مالی کیست ؟ اگر قرار بود رئیس بیاید و همان نفرات را حفظ کند پس تغییرات چه بود. حالا ارتقای پاکدل انجام شده است و از نایب رئیسی استان ها به رئیس فدراسیون تبدیل شده است ولی تغییر ساختار نداشتیم . ما نمی خواهیم بگویم این هایی که هستند آدم های خوبی نیستند ، آن ها آدم های خوبی هستند ولی کار هایی که می خواستند انجام نشده است.

روح رحیمی هنوز در فدراسیون روی صندلی اش است

او درباره اعزام ها گفت: پاکدل می گوید اعزام نداریم برای این که پول نداریم اما ما یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان را زنده کردیم چه شد ؟ پولی که آقای رحیمی هنگام رفتنشان در حساب گذاشته بودند و صورت جلسه شده  به دولو تحویل داده  بودند اما دولو گفت چنین پولی نیست اما فشار آوردم و به رحیمی گفتم که نگذار کنکاش بیشتری انجام دهم و چیز های دیگری هم در بیاید و او مجبور شد که سند منتشر کند. حال برای من سوال است که ما روپیه هند  و یوان چین را از کجا آوردیم مگر سفر هایی داشتیم ؟ معلوم است که این ها از جایی پول می گرفتند و خرید و فروش می کردند. من معتقدم هنوز روح رحیمی در فدراسیون در صندلی اش است.

گفته بودم رجبی به درد پست دبیری فدراسیون نمی خورد

پروانه درباره دبیر فدراسیون بیان داشت : زمانی که محمد رضا رجبی به عنوان دبیر فدراسیون انتخاب شد همان زمان گفتم او بسیار جوان است و به درد این پست نمی خورد زیرا دبیر باید کسی باشد که تجربه سوخت و سوز را داده باشد و دست به قلم باشد او هر وقت که پاسخگوی سوالی می شود دائما می گوید از روزی  که پاکدل آمده است...دبیر فدراسیون چراغ فدراسیون است و آینده آن است اما او در کمیته فنی حضور دارد.

در فدراسیون هندبال هنوز رحیمی تصمیمی می گیرد/ دبیر و رئیس فدراسیون سن کافی برای هدایت مجموعه را ندارند/ با 2 کامیون ماسه مرکز هندبال ساحلی تاسیس کردند!

رضایی چه تخصصی در هندبال دارد

 کارشناس هندبال درباره افراد حاضر در کمیته فنی بیان داشت:  افرادی چون درزابی از مشهد و اخگر از کرمان که در این کمیته هستند  به عنوان عوام فریبی در این کمیته حضور دارند. آقایان افتخاری و جهان پناه هم در این کمیته حضور دارند. آقای جهان پناه شخص بسیار خوبی است و آموزش پرورشی است اما او در 10 سال گذشته چه کاری انجام داده است ؟ نفرات کمیته فنی افراد خوبی هستند به طور مثال ایرج رضایی فرد بسیار خوبی است و کارمند هپکو اراک است و مربی تیم منحل شده آن است. افراد بزرگتری از او در اراک هستند ولی او شده است مشاور ، سوال این است که او چه تخصصی در هندبال دارد ؟ زمانی که چیدمان را غلط انجام می دهند برای ارنج مشکل خواهی داشت .

انجمن هندبال ساحلی را در اصفهان با دو کامیون ماسه در یک پارک را اندازی کردند

او افزود: پاکدل اصلا دنبال تغییرات در کمیته ها نیست . آن ها حالا کمیته انجمن ساحلی گذاشته اند ، انجمن یعنی جدا از فدراسیون در صورتی که زیر شاخه فدراسیون هندبال ما چیزی نیست و مانند کاراته نیست که شاخه اضافه کند و بشود انجمن ، هندبال ساحلی را در اصفهان با دو کامیون ماسه در یک پارک را اندازی کردند و نامش را گذاشتند مرکز هندبال ساحلی ، بعد ما کیلومتر ها ساحل و استان های ساحلی داریم اما اصفهان به عنوان مرکز آن انتخاب می شود نه گیلان و بوشهر و مازندران اگر ما ساحلی نداشتیم انتخابشان درست بود اما دریای اصفهان کجاست که دنبال ساحلش بگردیم ؟

افتخاری تا ثانیه آخر پشت گواری ایستاده بود

کارشناس هندبال بیان داشت: همین آقای افتخاری که حالا همه کاره فدراسیون است تا ثانیه آخر پشت گواری در انتخابات ایستاد و جزو مخالفان پاکدل بود و حتی  صحبت هایی از او دارم که می گوید پاکدل موفق نخواهد بود و شایسته حضور در فدراسیون نیست اما با این حال او حالا یک تصمیم گیرنده است یا حالا  یکی از افراد دو ملیتی ها حالا آمده است و شب ها در فدراسیون می خوابد. این فرد شبانه روز در فدراسیون است و از ماشین فدراسیون استفاده می کد اما چه نقشی دارد ؟مگر ما قحط الرجال است که فردی دو ملیتی در فدراسیون به عنوان مشاور ارشد فعالیت کند.

پروانه افزود:  حبیبی که حالا انتخاب شده است ایران نیست و برای گرفتن اقامت راهی ترکیه شده است و باید چندی دیگر برای یک کلاس به کشور آفریقایی برود لژیور های ما با حبیبی مشکل دارد آن ها 2 سال پیش برای حضور در تورنمنت کره جنوبی با حبیبی به مشکل خوردند و کار به فحش کشید حالا چطور می خواهند با هم بسازند؟

در فدراسیون هندبال هنوز رحیمی تصمیمی می گیرد/ دبیر و رئیس فدراسیون سن کافی برای هدایت مجموعه را ندارند/ با 2 کامیون ماسه مرکز هندبال ساحلی تاسیس کردند!


بیشتر بخوانید:

سردرگمی در فدراسیون هندبال + عکس

جلسه هماهنگی لیگ برتر هندبال آقایان برگزار شد


انتهای پیام/

اظهارات کارشناس هندبال کشورمان درباره اتفاقات اخیر در این رشته ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خرمی
۰۹:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
صحبت های آقای پروانه کاملا درسته، برای اینکه در رشته هندبال و تمام رشته های ورزشی دیگر موفق شویم باید دو اصل شایسته سالاری و شفاف سازی را رعایت کنیم در غیر این صورت تضمینی برای موفقیت وجود ندارد.
آخرین اخبار