قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد

۱۳.۵ درصد تراکنش‌ها در نمایشگاه کتاب تهران افزایش داشته است/عقد بیش از ۵۰ قرارداد تبادل رایت با چین

آشنا گفت:در شش روز نخست نمایشگاه کتاب تهران، شاهد افزایش سیزده و نیم درصدی تراکنش نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، قادر آشنا قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تشریح جزئیات برگزاری این نمایشگاه گفت: در شش روز نخست این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شاهد افزایش سیزده و نیم درصدی تراکنش نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

 آشنا همچنین از استقبال گسترده‌ کشور‌های دیگر برای حضور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این دوره‌ نمایشگاه، حدود هشتصد ناشر خارجی حضور داشتند که تنها ۱۵۰ نفر از این ناشران مربوط به کشور‌های عربی هستند.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد از غرفه‌ها به کتاب‌های حوزه‌ عمومی و شش درصد غرفه‌ها مربوط به کتب آموزشی است، گفت: خوشبختانه برخی از ناشران در این دوره از نمایشگاه، فروش میلیاردی داشته‌اند.

آشنا همچنین از حمایت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ناشرانی که در حوزه‌ انقلاب و ادبیات پایداری فعالیت داشتند، خبر داد.

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران درخصوص میهمان ویژه‌ این دوره (چین)گفت: جمهوری خلق چین به همراه هیئتی از نویسندگان، ناشران و تصویرگران در این نمایشگاه حضور داشت و حدود ۵۰ الی ۶۰ قرارداد با ناشران ایرانی در زمینه‌ رایت و ترجمه طی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بسته شده است.

وی با تاکید بر اهمیت دیپلماسی کتاب در سال‌های اخیر گفت: متاسفانه کشور ایران در حوزه‌ دیپلماسی کتاب آنچنان که باید و شاید فعال نبوده است و ما سعی می‌کنیم طی سال‌های آینده بتوانیم از طریق دیپلماسی کتاب با کشور‌های مجاور و همسایه و همچنین کشور‌هایی که به نوعی با فرهنگ پایداری و مقاومت آشنا هستند، ارتباط برقرار کنیم.

گفتنی است سی ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.