طی بیانیه جمنا:

تکریم منزلت معلّمان در دستور کار دولت قرار گیرد

در بیانیه جبهه مردمی آمده است: دولت محترم و مسئولان بیش از پیش و مجدانه به موضوع مهم «تکریم منزلت» و «ارتقای معیشت» معلمان شریف بپردازند.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب به مناسبت روز معلّم بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن در ادامه آمده است.تکریم منزلت و ارتقای معیشت معلّمان در دستور کار دولت قرار گیرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی):
«معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه یک ملت؛ یعنی سرمایه انسانی، پایه‌ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی و سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند».

جایگاه و مقام معلم، آن‌گونه والا و ارزشمند است که سالروز شهادت استاد مبارز خط مقدم جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی؛ استاد شهید مرتضی مطهری؛ به نام این گروه فرهیخته ثبت شده است.

انقلاب اسلامی ایران انقلابی با ریشه‌های عمیق فرهنگی است و آموزگاران و استادان در پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاورد‌های فرهنگی انقلاب نقش بسزایی دارند؛ در واقع تربیت و پرورش نسل آینده‌ساز کشور اصلی‌ترین وظیفة معلمان است که این مهم اهمیت جایگاه این قشر ارزشمند جامعه را در توسعة انسانی هویدا می‌سازد.

آموزش صحیح و اصولی مبتنی بر اولویت اصول الهی و انسانی فرزندان ما از سوی معلمان؛ مهم‌ترین عامل امکان تقدیم نسلی «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» به آینده روشن ایران اسلامی به شمار می‌رود.

در دنیای امروز که هجمه فرهنگی غرب مستکبر از جمله آمریکا و انگلیس علیه ایران اسلامی شدت گرفته است و تلاش دشمن برای تخطئه فرهنگ دینی مدام و دنباله‌دار است؛ مسئولیت دلسوزانه و دشوار فرهنگیان و معلمان در خط مقدم مبارزه بسیار حائز اهمیت است. قشر فداکاری که بسیاری از ایشان در راه حفظ وطن و اصول اسلام و انقلاب اسلامی؛ از جان خویش نیز گذشتند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و دین مبین اسلام کرده‌اند.

جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی؛ ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره معلم بزرگ و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری؛ روز و هفته معلم را به همه آموزگاران، استادان و علمای فاضل حوزه و دانشگاه تبریک می‌گوید و از دولت محترم و مسئولان تقاضا دارد؛ آن‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تأکید دارند، بیش از پیش و مجدانه به موضوع مهم «تکریم منزلت» و «ارتقای معیشت» معلمان شریف بپردازند. ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، جمنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار