طهرانچی طی پیامی مطرح کرد؛

قرآن؛ تجلی دل‌انگیزترین آفرینش‏‌های بشری/ پیشتازی دانشگاه آزاد در حوزه تمسّک به قرآن

پیام رئیس دانشگاه آزاد به مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد در مراسم اختتامیه این مسابقات قرائت شد.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، در مراسم اختتامیه این مسابقات که در واحد شوشتر برگزار شد، توسط حجت الاسلام عباسعلی رستمی سرپرست فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد.

متن پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:

«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَ یُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا ﴿اسراء، ۹﴾

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‏ هستند

خدای سبحان را سپاس که آخرین پیام‏‌آور وحی حضرت محمّد مصطفی صلّی‌الله علیه و آله و سلّم را همراه با کلام نورانی خویش برانگیخت تا پیروان دین مقدس اسلام در پرتو این معجزه جاوید راه‏‌های بهتر زیستن را فرا گیرند. کتابی که قاطع و روشن، هدایتگر و هستی‌بخش، صادق‏ترین گفتار‌ها و رساترین موعظه‏‌هاست.

قرآن‏ کریم سرچشمه پیدایش و سرمایه پرورش بزرگ‌ترین و پاک‌ترین روح‏‌ها، بلندترین همت‏‌ها، استوارترین اراده‏‌ها، عالی‌‏ترین و نغزترین ادبیات و دل‌انگیزترین هنر‌ها در عرصه‏‌های گوناگون حیات فکری، فرهنگی، علمی و اجتماعی بشریت است. از صورت و لفظ گرفته تا بطن و معنای این کتاب، همه و همه زمینه‌ساز تجلی دل‌انگیزترین آفرینش‏‌های بشری تا به امروز بوده و صاحب این کلام اعجازی چه حکیمانه، پیامبری را که به خلق عظیم و نیکویی رفتار شهره است، برای تبلیغ معارف آن برگزید و او نیز اهل بیت علیهم‌السلام را به عنوان مبیّن و همراه همیشگی این کتاب آسمانی معرفی کرد تا به تفسیر و تعلیم آن کتاب بپردازند و امت اسلامی را به طاعت و بندگی خداوند سبحان رهنمون شوند.

بی‌تردید تکیه بر این دو یادگار عظیم مایه و دلیل راه‏یابی و سعادت است؛ به ویژه در این فضای مه‏‌آلود مادیات در جهان معاصر، شایسته است با حرکت در دریای بیکران نورانیّت قرآن، از تاریکی به روشنی نقل مکان کرده و نردبان عروج را به سمت آسمانی شدن طی نماید. البته در مراتب وصل به دریای ژرف معنویت، انس با قرآن کریم از مسیر قرائت، حفظ، تجوید، ترتیل، ترجمه، تفسیر و تدبّر و تفکّر می‌‏گذرد. این تلاش‌‏های ارزشمند از تلاوت و تجوید گرفته تا ترجمه و تدبّر و تفسیر، مقدمه‏‌ای‏ است برای عمل به قرآن و همان اکسیر حیات‏‌بخش به انسان که سخت به آن محتاج است.

تمسک به قرآن باید راه وحدت مسلمانان جهان باشد

چه بسا جوامعی هستند که قرآن را با صوت خوش می‏‌خوانند، اما در عمل، خلاف آن سیر کرده و دچار انحراف و گرفتاری شده‏‌اند، به طوری‏ که رنج دوستان و بهره دشمنان را فراهم می‌‏آورند در حالی که تمسک به آموزه‌‏های این کتاب آسمانی باید راه ورود به حیات طیّبه و محور وحدت مسلمانان جهان باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی مفتخر است که در راستای اندیشه‏‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظلّه‌العالی) در حوزه تمسّک به قرآن، پیشتاز بوده و توجه به آموزش قرآن کریم و گسترش معارف بلند این کتاب آسمانی در میان دانشگاهیان را در سرلوحه برنامه‏‌های خود قرار داده و به لطف الهی موفقیت‏‌های چشمگیری در این زمینه کسب کرده که برگزاری مسابقات سراسری کارکنان خدوم دانشگاه نیز در همین راستا قابل تعریف است.

از تلاش‌‏های خالصانه همه شرکت‌‏کنندگان، برگزیدگان و حاضران در این مراسم، همکاران محترم حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی به ویژه در بخش قرآن و عترت و همچنین همکاران محترم استان خوزستان به‌‏خصوص مسئولان و کارکنان واحد شوشتر برای برگزاری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان سپاسگزارم.

توفیق روزافزون همگان را از درگاه خداوند منّان خواستارم.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

اردیبهشت ۹۸»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.