روزنامه‌های واشنگتن‌پست و نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی شکست طرح آمریکا و مخالفان ونزوئلایی برای سرنگونی نیکلاس مادورو پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست امروز در گزارشی از شکست طرح مخالفان ونزوئلایی و آمریکایی برای سرنگونی نیکلاس مادرو خبر داد و اعلام کرد در داخل دولت آمریکا و خصوصا میان پنتاگون و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، اختلافاتی در خصوص تاکید به استفاده از گزینه نظامی وجود دارد.

در گزارش واشنگتن پست آمده است: برای هفته‌ها، مخالفان ونزوئلایی به روی طرحی کار کرده بودند تا نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را مجبور به ترک سمتش کنند. 

روزنامه واشنگتن پست در ادامه گزارش خود به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد آنها طرحی کامل را تهیه کرده بودند، اما این طرح شکست خورد.

در ادامه این گزارش آمده است: کودتا برای برکناری دولت مادورو شکست خورد و دولت ترامپ علنا از روسیه و کوبا برای نگهداشتن مادورو در قدرت انتقاد کرد.

همچنین روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی اعلام کرد: نیکلاس مادورو در قدرت باقی ماند و مشاوران ترامپ مسئولیت شکست طرحشان را به گردن کوبا، روسیه و سه مقام ونزوئلایی انداختند.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین نوشت: وقایع اخیر ممکن است دولت آمریکا را به بازنگری در خصوص روش‌های کاری احتمالی در خصوص ونزوئلا وادارد.

نیویورک تایمز همچنین نوشته است: اینکه مردم ونزوئلا پشت مادورو ایستادند، پرسش‌هایی را در این باره ایجاد می‌کند که آیا معاونان ترامپ برداشت اشتباه از حوادث (ونزوئلا) دارند؟

این روزنامه همچنین به نقل از یک مقام سابق دولت ترامپ از وجود اختلافات در دولت ترامپ در این باره خبر داد و نوشت: ونزوئلا از میدان‌هایی است که کاخ‌سفید و سیا در آن با یکدیگر اختلاف دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار