بازتاب امضای تفاهم نامه ورزشی ایران و کرواسی در رسانه انگلیسی

امضای تفاهم نامه ورزشی بین کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ایران و کرواسی در رسانه انگلیسی اینساید د گیمز بازتاب یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تفاهم نامه ورزشی بین کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و کرواسی که ۵ روز قبل در سفر رئیس «زلاتکو ماتِسا» روسای کمیته ملی کرواسی به تهران امضا شد، در رسانه انگلیسی اینساید د گیمز بازتاب یافت.

این رسانه در این باره نوشت: یک سند تفاهم نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ایران و کمیته ملی المپیک کرواسی امضا شده است.

مذاکرات میان ۲ کشوردر مورد امضای توافقنامه همکاری در دسامبر گذشته آغاز شد، زمانی که نمایندگان ایران از زاگرب دیدن کردند.

زلاتکو ماتسا رئیس کمیته ملی المپیک کرواسی به منظور امضای معاهدۀ رسمی به تهران سفر کرد.

او در این نشست از سوی رضا صالحی امیری، رئیس ملی المپیک ایران، مورد استقبال قرار گرفت و آن‌ها آینده‌ای روشن برای همکاری‌های ورزشی بین دو طرف را پیش بینی کردند.

همچنین در این سفر ماتسا با مسعود سلطانی فر وزیر امور جوانان و ورزش ایران دیدار کرد.

در طی این دیدار، او پیراهن فوتبالی را به سلطانی فر اهدا کرد که نام او و شماره ۱۰ روی آن درج شده بود، همانند پیراهنی که لوکا مودریچ، ستاره کرواسی و رئال مادرید می‌پوشید.

سلطانی فر به تهران تایمز گفت: "ما به دنبال تعمیق همکاری و ایجاد روابط قوی بین ایران و کرواسی هستیم. "

سلطانی فر افزود: ایران می‌تواند به کرواسی در ورزش‌هایی مانند وزنه برداری، تکواندو، کشتی، کاراته و ووشو کمک کند و کرواسی هم کشور قدرتمندی در رشته‌های دو و میدانی، ژیمناستیک، شنا و واترپولو است.

"ما باید تبادل برنامه ها، تجربیات، مهارت‌ها و دانش را جهت حمایت از ورزشکاران خود ارتقا دهیم کنیم. "

ماتسا ادعا کرد کرواسی به دنبال تقویت همکاری دوجانبه با ایران است.

او گفت: "ما برای تقویت همکاری‌های ورزشی بین دو کشور در اینجا هستیم. "

"ما می‌توانیم مربیان و ورزشکاران را مبادله کنیم و سمینار‌های آموزشی ورزش برگزار کنیم.

"برانکو ایوانکوویچ (مربی تیم فوتبال پرسپولیس ایران) یکی از شخصیت‌های محبوب ورزشی در کرواسی است و ما خوشحال هستیم که دو کشور از طریق فوتبال با هم در ارتباط هستند. "

ماتسا همچنین با مقامات فدراسیون بسکتبال و هندبال ایران دیدار کرد و با هر دو آن‌ها تفاهم نامه‌هایی را به منظور تقویت همکاری در این ورزش‌ها امضا کرد.

انتهای پیام/

بازتاب همکاری های ورزشی ایران و کرواسی در سایت insidethegames

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.