استاندار لرستان:

ضرورت انحراف مسیر رودخانه‌ها همزمان با بازسازی مناطق سیلزده

استاندار لرستان گفت: با توجه به انحراف مسیررودخانه‌ها، اصلاح انحراف‌های رخ داده همرمان با بازسازی مناطق سیلزده بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان گفت: با توجه به انحراف مسیررودخانه‌ها وخطرات احتمالی این تغییرات، اصلاح انحراف‌های رخ داده همرمان با بازسازی مناطق سیلزده بسیار ضروری است.

خادمی افزود: در برخی نقاط رودخانه با تغییر مسیر چشمگیر وارد جاده شده و یا به صورت مستمر در حال نفوذ به زمین‌های مسکونی است که باید در این راستا اقدام لازم انجام شود.

وی با تاکید بر اصلاح مسیر رودخانه در نقاط شهری و روستایی تصریح کرد: همچنین آب منطقه‌ای و دستگاه‌های مرتبط نسبت به اجرا و یا ترمیم دیواره‌های ساحلی اقدام کنند.

استاندار لرستان ادامه داد: وقوع بارندگی ۴۰ تا ۵۰ میلی متر در برخی از این مناطق احتمال بروز حادثه و ایجاد خسارت‌های مضاعف را افزایش می‌دهد که باید در مکان‌هایی که مسیر آب عوض شده، علاوه بر بازگشت رودخانه به مسیل اصلی، نقاط بحرانی با احداث دیوره ایمن سازی شوند.

خادمی اضافه کرد: انجام هر اقدام دولتی در خصوص تامین زمین مناطق سیلزده هیچگونه عوارضی ندارد بنابراین دستگاه‌های مرتبط از جمله راه و شهرسازی باید تلاش بیشتری برای تامین زمین‌های مورد نیاز و تحویل قطعات به بنیاد مسکن داشته باشد.

وی گفت: ۲ روستای چم حسین و خرسدر به طور کامل از بین رفته اند که برای چم حسین باید مکان جدید تعریف شود و بنابر خواسته اهالی روستای خرسدر، زمین‌های کشاورزی این افراد که از قبل خریداری کرده اند تغییر کاربری مسکونی داده شود.

انتهای پیام/ ر

اصلاح انحراف مسیر رودخانه‌ها همزمان با بازسازی مناطق سیلزده ضروری است

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.