پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هدف اصلی اجرای طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صیانت از دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، اباذر فاضل پور، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: هدف اصلی اجرای طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صیانت از دانش آموزان است.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهمترین وظیفه پدر و مادر و معلمان در تعامل با دانش آموزان است و بر همین اساس بیش از ۱۸ طرح در اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اجرا می‌شود که هدف اصلی همه این طرح‌ها صیانت از دانش آموزان است.

فاضل پور تصریح کرد: طی سی سال گذشته، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فقط در بخش مبارزه با مواد مخدر بیش از ۴ هزار شهید را تقدیم کرده است که با همه این تلاش ها، سودآوری و مجاورت سرزمینی با کشور‌های تولید کننده، موجب شده تا زمان دسترسی به حداقل برسد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: بر همین اساس مهم ترین کارکرد آموزش و پرورش، نه در آموختن علوم تئوری، بلکه آموزش مهارت زندگی اجتماعی به ویژه مهارت «نه» گفتن دانش آموزان است که این مسئله در طرح‌های توانمند سازی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

این مقام مسئول گفت: بیش از ۱۴ وزارتخانه و ارگان در اجرای طرح نماد به طور مستقیم فعالیت می‌کنند تا اثرپذیری دانش آموزان تحت پوشش این طرح را در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی کاهش دهند و از سال تحصیلی آینده این طرح در مدارس باغملک اجرامی شود.

فاضل پور در پایان به ترسیم نقشه خطرپذیری مدارس خوزستان در برابر آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت:در سال گذشته کار شناسایی و مکان یابی ۹۸۹ مدرسه مناطق در معرض خطر و پر خطر خوزستان با طبقه بندی آسیب‌های اجتماعی موجود، به پایان رسید که با تدوین آن، نقشه راه و پایش اثر گذاری طرح‌های اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی مشخص می‌شود.

انتهای پیام/م

لزوم پیشگیری از آسیب های اجتماعی بین دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.