پارک های بانوان، مکانی برای مقابله با آسیب های اجتماعی

مشاور ریاست شورای اسلامی کلانشهر اهواز: پارک های ویژه بانوان مکان هایی برای تفریح بانوان و مقابله با آسیب های اجتماعی هستند.

 زینب جاسمی زرگانی، مشاور ریاست شورای اسلامی کلانشهر اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه نگاه شهرداری چه در رفاه و خدمات شهری چه در حوزه‌های فرهنگی و هنری نباید تک قشری و مردسالارانه باشد گفت: حقوق رفاهی و اجتماعی زنان باید بصورت مساوی همانند مردان محقق گردد. با وجود بودجه‌های کلان استانداری، شهرداری و نهاد‌های حمایتی و فرهنگی که بصورت پراکنده و گاهی غیرهدفمند در حال پخش است؛ چرا واگذاری بودجه به حوزه زنان جزء اولویت‌های دسته چندم هم محسوب نمی‌گردد؟

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «سلامت، امنیت و آرامش زن در خانواده مسئله اصلی است» افزود: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نباید به کار‌های معمولی و جاری دستگاه‌ها قانع بود بلکه همه باید نقشی فعال در این زمینه داشته باشند و پارک‌های ویژه بانوان مکانهایی هستند که بسیاری از زنان و دختران جوان می‌توانند بدون استفاده از پوشش کامل در آن به ورزش و تفریح و بویژه اشتغال بپردازند ضمن آنکه رعایت امنیت اجتماعی، محصور بودن، مشرف نبودن ساختمان‌های اطراف به پارک زنان از ویژگی‌های اصلی این مراکز است.

پارک های بانوان، مکانی برای مقابله با آسیب های اجتماعی

زرگانی در ادامه بیان داشت:، ولی متاسفانه پیرو  بازدید‌ها و بررسی های صورت گرفته از ۲ پارک بانوان اهواز که از سال ۹۴ گشوده شده اند و از امکانات قابل خوبی برخوردارند و بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعتبار به خود تخصیص داده اند، به صورت شایسته‌ای بهره برداری نمی‌گردد و امیدواریم به همت شورای پنجم و شهرداری و با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شاهد استفاده درست و در شان بانوان و خانواده‌های نجیب کلانشهر اهواز در این زمینه باشیم.

لازم به ذکر است که پارک‌های بانوان یک مجموعه کاملا سالم شامل استخر، گالری، ساختمان چندمنظوره، پیست دوچرخه سواری، سوارکاری، سالن زیبایی، آمفی تئاتر، فروشگاه هنری، موتورسواری، اتومبیلرانی سرعت، زمین چمن، خانه کودک، مرکز مشاوره و غیره است که از خدمات تا مدیریت را بانوان بر عهده دارند.

انتهای پیام/ ن

مقابله با آسیب های اجتماعی از طریق پارک بانوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.