زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حضور ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری/ ۱۰۰ شرکت در دانشگاه تهران ایجاد می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مشغول به کار هستند.

حضور ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری/ ۱۰۰ شرکت در دانشگاه تهران ایجاد می‌شودعباس زارعی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در پارک و فناوری دانشگاه تهران مشغول به کار هستند؛ بیش از ۲۰ عضو داریم و حدود ۲۰۰ هسته فناوری با دانشگاه تهران کار می‌کنند که امسال تعداد آنها بیشتر هم خواهد شد.

زارعی بیان کرد: تمام شهر دانش دانشگاه تهران (حدود ۴۷ درصد) که بیش از ۴۷ هکتار است در اختیار پارک علم و فناوری قرار می‌گیرد و از نظر فیزیکی جا برای استقرار آن وجود دارد و معلمان دانشگاه به عنوان منتور حضور دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران گستره‌ای از شرکت‌های دانش بنیان است و به دلیل آنکه  یک دانشگاه کمپلکس و مجتمع به شمار می‌رود، از تمام حوزه‌ها و شرکت‌ها در فناوری نرم در آن کار می‌کنند و به کسب درآمد رسیده است که حمایت‌های پولی به همراه دارد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: ایجاد یک درآمد و شرایط توسعه پایدار هم برای دانشگاه و هم برای شرکت‌های دانش بنیان داریم؛ زمانی که توانستیم به صورت یک فناوری کار‌ها را پیش ببریم دانشگاه هم در این امر سهیم خواهد بود، دانشگاه‌ها مبتنی بر فناوری‌های خود درآمد‌هایی حاصل می‌کنند که خودگردان می‌شوند و به جامعه و ایجاد شغل کمک می‌کنند همچنین خود آن‌ها توسعه پایداری خواهند داشت.

وی افزود: شرکت‌های دانشگاه هم با پول و هم با مانی پلاس یا همان کمک‌های حرفه‌ای پشتیبانی می‌شوند؛ ۶۰ شرکت مستقر در دانشگاه تهران داریم که تا پایان سال در نظر داریم این شرکت‌ها را به ۱۰۰ برسانیم که این تعداد فقط در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است و تصور کنید ما ۴۴ پارک علم و فناوری در کشور داریم که این رقم نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

شهر دانش دانشگاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار