۲۷۰ زیلو باف در سامانه میراث فرهنگی استان یزد ثبت نام کردند/مشکل بیمه زیلو بافان درحال پی گیری است

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان یزد از ثبت نام ۲۷۰ نفر در سامانه بانک اطلاعاتی سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمدرضا دهقان معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان یزد در  نخستین گردهمایی هنرمندان زیلو باف که با حضور بیش از ۵۰۰ نفر ازهنرمندان زیلوباف در میبد برگزار شد،گفت: بیش از ۸۰۰ نفر زیلوباف در میبد و دیگر نقاط استان شناسایی شدند که از این تعداد ۲۷۰ نفر درسامانه بانک اطلاعاتی سازمان میراث فرهنگی ثبت نام کرده اند.

وی تسهیلات، بیمه و مواد اولیه را از مشکلات اساسی زیلوبافان عنوان کرد و افزود: مشکل بیمه درحال پی گیری است و تسهیلات خوبی هم مصوب شده است که امسال به زیلوبافان پرداخت خواهد شد.

محمدرضا دهقانی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان هم با اشاره به راه اندازی خوشه زیلو بعد از جهانی شدن این هنر صنعت در آذر ۹۷ درمیبد از طریق شرکت شهرک‌های استان یزد با همکاری جهاد دانشگاهی استان گفت: این طرح طی ۳ تا ۵ سال اجرا می‌شود.

دهقانی افزود: ما تلاش می‌کنیم با ایجاد همکاری و هماهنگی همه ذی نفعان خوشه زیلو، زمینه گسترش این هنرصنعت را در شهرتاریخی میبد فراهم کنند.

وی افزود: در این گردهمایی که با هدف تعامل و ارتباط و یکدلی زیلوبافان در قرار گرفتن دریک خوشه درجهت توسعه و رونق اقتصادی و تولید انبوه و باکیفیت برگزار شد، از تعدادی از هنرمندان زیلوباف پیشکسوت هم تجلیل شد.

عظیمی سرپرست معاونت اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد نیز گفت: درپایان این دورهمی همه برای تعالی هنر صنعت زیلو درمیبد و اشاعه آن به دیگرمناطقی که این استعداد را دارند بسیج خواهند شد.

وی افزود: به دست آوردن بازار بکر ایران و کشور‌هایی که به این هنرصنعت اهمیت خواهند دادچشم انداز این هنرصنعت است.

انتهای پیام/ی

ثبت ۲۷۰ زیلو باف در سامانه میراث فرهنگی استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار