۳۰ فقره تسهیلات برای ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی خسارت دیده در گلستان پرداخت شد

معاون عمرانی بنیاد مسکن گلستان گفت: تاکنون پرونده بیش از سه هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات تعمیری و نوسازی تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده است و بیش از ۳۰ فقره نیز تسهیلات دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس حق‌بین معاون عمرانی بنیاد مسکن گلستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی در مناطق سیل‌زده استان اظهارداشت: براساس ارزیابی‌ها ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در سیل اخیر خسارت دیده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد قابل تعمیر هستند و هفت و هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی نیز به طورکامل تخریب شده و باید نوسازی شود.

معاون عمرانی بنیادمسکن استان بیان داشت: از همان روز‌های نخست این حادثه ۱۲۰ اکیپ اجرایی و کارشناسان ارزیاب به شهر‌ها و روستا‌های استان اعزام شدند تا برای واحد‌های خسارت دیده پرونده تشکیل شود.

وی ادامه داد: تاکنون پرونده بیش از سه هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات تعمیری و نوسازی تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده است و بیش از ۳۰ فقره نیز تسهیلات دریافت کرده‌اند.

حق‌بین گفت: به دلیل طولانی شدن ماندگاری آب در آق‌قلا، منتظر فروکش کردن سیلاب بودیم تا بتوانیم ارزیابی دقیقی از خسارت‌ها داشته باشیم. از هفته گذشته ارزیابی‌ها به اتمام رسیده و کسانی که واحد‌های مسکونی آنان دچار خسارت شده است می‌توانند به ستاد بازسازی در شهرستان آق‌قلا مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند.

وی افزود: از هفته جاری پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی و کمک‌های بلاعوض برای احداث و تعمیر واحد‌های مسکونی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

انتهای پیام/پ

امدادرسانی در مناطق سیل زده در گلستان

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.