معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد؛

قم در تولید بذر جو، استانی سرآمد در کشور است/برداشت جو از مزارع استان قم آغاز شده است

سلامی قم را در تولید بذر جو، استانی سرآمد در کشور دانست و تصریح کرد:تمامی بذر‌های جو تا سقف ۲ هزارتن در استان تولید و نگه داری می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سلامی معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قم با بیان این که ۱۹۳۰۰ هکتار از مزارع استان قم زیر کشت جو رفته اند گفت: با توجه به بارش‌های مناسب ابتدای سال، پیش بینی می‌شود بیش از ۸۵ هزار تن جو از مزارع استان برداشت شود.

وی با اشاره به این که کشت جو در تمامی مزارع استان به صورت کشت ابی است افزود: نرخ جدید تخمینی جو نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته و مبلغ ۱۲۵۰ تومان تعیین شده است.

سلامی نرخ جو در بازار را بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان دانست وافزود: با توجه به اینکه قیمت جو در بازار بیش از نرخ خرید تضمینی آن است کشاورزان به فروش محصولات در بازار راغبتر خواهند بود که این موضوع مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

سلامی به سمپاشی مزارع جو نیز اشاره کرد و گفت: حدود نیمی از مزراع جو استان علیه بیماتری‌های زنگ جو و لکه برگی سمپاشی شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی قم را در تولید بذر جو، استانی سرآمد در کشور دانست و تصریح کرد: تمامی بذر‌های جو تا سقف ۲ هزارتن در استان تولید و نگه داری می‌شود.

انتهای پیام/ح

آغاز برداشت جو از مزارع استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.