اشتباهات رایجی که ممکن است آینده شغلی شما را به خطر بیاندازند!

اگر شما هم نگران موقعیت شغلی تان هستید و نمی‌خواهید آن را به راحتی از دست بدهید، از اشتباهاتی که در ادامه برایتان آورده ایم، خودداری کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  همه ما ممکن است که در محیط کارمان مرتکب اشتباه شویم، اما تکرار برخی اشتباهات می‌توانند نه به آینده شغلی خود ما بلکه به کل سیستم و تلاش کارکنان دیگر هم آسیب وارد کند. در این شرایط، باید چاره‌ای بیندیشیم تا از شر این مشکلات خلاص شویم.

اشتباهات رایجی که ممکن است آینده شغلی شما را به خطر بیاندازند!


بیشتربخوانید : ۲۰ سوال که در مصاحبه‌های شغلی حتما از شما می‌پرسند


مسئولیت‌های زیادی را به گردن می‌گیرید

شاید شما برای این که خودتان را به مدیرتان ثابت کنید، مسئولیت‌های زیادی را به عهده بگیرید، اما مراقب باشید، زیرا این کار نه تنها موجب پیشرفت شما نمی‌شود، بلکه احتمال اشتباه در کارتان را هم بیشتر می‌کند. زمانی که شما چند مسئولیت را با هم به عهده می‌گیرید، تمرکزتان را از دست می‌دهید، از این رو از کیفیت کارهایتان کم می‌شود؛ بنابراین این اشتباه را نکنید و دورتان را خیلی شلوغ نکنید. این که شما بتوانید در آن واحد چندین عمل را با هم انجام دهید، تحسین برانگیز است، اما بهتر است که به اصطلاح لقمه بزرگ از دهان تان برندارید، زیرا احتمال این که در کارتان خطا کنید، زیاد می‌شود. پس به مرزهایتان احترام بگذارید و در حد توان تان در محیط کار مسئولیت بپذیرید.

از سوال پرسیدن فراری هستید

مطمئنا شما در حین کار، به خصوص اگر تازه وارد محیط کار شده اید، سوالات و مشکلات زیادی برایتان رخ می‌دهد که باید آن‌ها را به زبان آورید. اگر فکر می‌کنید که با سوال کردن، دانش و توانایی هایتان را به زیر سوال برده اید، اشتباه کرده اید. البته در این کار نیز افراط نکنید، زیرا هم دیگران را با سوالات تان کلافه می‌کنید و هم تمرکزشان را بهم می‌زنید. بهترین کار این است، زمانی که سوالی در ذهن تان بوجود آمد، چند ثانیه با خودتان تفکر کنید. آیا واقعا هیچ راهی برای رسیدن به جواب سوال تان ندارید؟ اگر واقعا جواب شما منفی ست، بهتر است که از دیگران کمک بگیرید. سوال کردن نه تنها چیزی از ارزش شما کم نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود که نزد مدیرتان هم در کار جدی‌تر به نظر آیید.

از افراد جدی و سرسخت دوری می‌کنید

شاید شما در محیط دوستانه ترجیح دهید که با افراد سرسخت و جدی ارتباط برقرار نکنید، اما در محیط کار نباید اینگونه باشد. در واقع شما می‌توانید با برقراری ارتباط با چنین افرادی، چیز‌های زیادی از آن‌ها بیاموزید. به عنوان مثال شما نباید فقط با افرادی که در موقعیت شما هستند در تماس باشید، ارتباط با کارمندانی که تخصص‌های مختلف دارند یا حتی در مقام‌های بالاتری هستند، می‌تواند به شما ایده‌های تازه‌ای دهند؛ بنابراین حصار‌هایی که دورتان پیچیده اید را پاره کنید و با افراد جدید در تماس باشید. همین ارتباط‌ها در محیط کار می‌تواند فرصت هی تازه‌ای را در اختیارتان قرار دهد.

مانند دیگران لباس می‌پوشید

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر خیلی به لباس محل کارتان اهمیت ندهید، اما بدانید که استایل شما هم می‌تواند در محیط کار تاثیرگذار باشد. اگرچه دیگران شما را از روی لباس‌هایی که به تن می‌کنید قضاوت نمی‌کنند، اما لباس‌هایی که شما در محیط کار می‌پوشید، بسیار روی دیگران به خصوص مدیرتان تاثیر می‌گذارد. چیزی که شما باید بدان توجه کنید این است که سعی کنید از دیگران متفاوت باشید. همین متفاوت بودن باعث می‌شود که شما در مرکز توجه قرار گیرید. علاوه بر آن، این تصور را در ذهن مدیرتان ایجاد می‌کنید که شما به جزییات اهمیت می‌دهید و به تبع می‌توانید در کارتان دقیق‌تر و خلاق‌تر باشید.

سعی می‌کنید کامل باشید

هیچکس کامل نیست، بنابراین اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید در همه زمینه‌ها کامل باشید، بدانید که راه اشتباهی را انتخاب کرده اید. هر فردی ممکن است که در کارش خطا کند، این که شما بیش از حد به خودتان فشار بیاورید تا به همه ثابت کنید بی عیب و نقص هستید، اشتباه محض است. در این مورد کارشناسان پیشنهادی داده اند، این که سعی نکنید کاری را به عهده بگیرید سپس به آن علاقمند شوید، به جای آن به دنبال کاری باشید که بدان علاقه دارید. به جای این که سعی کنید خودتان را در هر زمینه خوب نشان دهید، یک حرفه را انتخاب کنید و سعی کنید که در آن بدرخشید.

ارزش تان را در محیط کار نمی‌دانید

شما چه ارزشی برای شرکت تان دارید؟ به راستی وجودتان چه تاثیری در مجموعه یا حتی در جامعه دارد؟ اگر شما جواب این سوالات را بدانید، مطمئنا در محیط کارتان مفیدتر خواهید بود. ابتدا روی برگه‌ای وظایف تان، سپس کار‌هایی را که شما را از دیگران متمایز می‌کند، بنویسید. به کار‌هایی فکر کنید که می‌تواند شما را موثرتر نشان دهد. اگر جایگاه و ارزش تان را در مجموعه پیدا کنید، نه تنها راه پیشرفت را برای خودتان باز کرده اید، بلکه اهداف تان را نیز در بلند مدت پیدا و می‌توانید بر اساس آن‌ها برنامه ریزی کنید.

برای کارتان هیچ ایده‌ای ندارید

شرکت‌ها عاشق کارمندانی هستند که با خلاقیت خود ایده‌های تازه‌ای را مطرح کنند. اگر شما بنشینید و تنها کار‌هایی را که کارفرما به شما محول می‌کنند انجام دهید، یا به بیان دیگر، هیچ ایده‌ای از خودتان نداشته باشید، از نظر دیگران یک رباطی بیش نیستید؛ بنابراین سعی کنید که در کارتان خلاق باشید و اگر ایده‌ای به ذهن تان رسید، آن را به زبان آورید. البته باید شرایط محیط کارتان را در نظر بگیرید و در زمانی مناسب آن‌ها را مطرح کنید. سعی کنید که انرژی تان را بالا نگه دارید و با اعتماد به نفس زیاد عمل کنید. هر از گاهی نیز خودتان را به چالش بکشید. در همین چالش هاست که می‌توانید توانایی هایتان را شناسایی و آن‌ها را در جهت بهتری رشد دهید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

اشتباهاتی که در محیط کار مرتکب می‌شویم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار