هیل گزارش داد: ونزوئلا، محکی برای روابط ترامپ و بولتون

پایگاه خبری هیل نوشت اختلاف نظر رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور امنیت ملی او درباره استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا، روابط این دو نفر را به چالش کشانده است.

ونزوئلا محکی برای روابط ترامپ و بولتون شده استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل در مطلبی نوشت: تشدید بحران در ونزوئلا باعث محک خوردن روابط میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی او شده و اختلافات آن‌ها را در این باره علنی کرده است.

بنا به نوشته هیل، بولتون این هفته به نوعی حمایت خود را از مداخله نظامی در ونزوئلا به منظور برکنار کردن نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور از قدرت نشان داد، اما این اقدام می‌توانست چالش جدیدی را پیش روی ترامپ بگذارد که تاکنون ترجیح داده تا تلاشی را جهت اجتناب از یک درگیری نظامی جدید در جهان به نمایش بگذارد.

هیل در ادامه نوشت: در حالی که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده تمامی گزینه‌ها در مورد ونزوئلا روی میز است بولتون به نماد علنی هر نوع مداخله نظامی تبدیل شده است. در همین راستا روز جمعه بولتون با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع به منظور بحث درباره تحولات ونزوئلا در پنتاگون دیدار کرد. ترامپ پیشتر خواهان پایان جنگ در افغانستان و نیز خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه شده بود. این دو تفکر رقیب در ارتباط با مداخله خارجی در حال حاضر در بالاترین سطح در درون دولت آمریکا مشاهده می‌شود.

بنا به گفته تحلیلگران سیاسی، در درون دولت آمریکا تفرقه شدیدی وجود دارد. ترامپ لفاظی‌های بولتون را دوست دارد، اما بعید است او علاقه‌ای به مداخله در ونزوئلا داشته باشد. رئیس جمهور آمریکا مایل است موضعی را در پیش بگیرد که به لحاظ سیاسی به او در درون آمریکا کمک کند.

بنا به گفته یکی از کارشناسان سیاسی، مسائل آمریکای لاتین هر آنچه کاخ سفید در واکنش به تحولات ونزوئلا اعلام می‌کند کاملا تحت تاثیر مشاور امنیت ملی آمریکا است. کاملا مشخص است که بولتون آشکارا و غیر آشکارا سیاست‌های دولت در این خصوص را هدایت می‌کند. آنچه ترامپ درباره ونزوئلا می‌گوید مستقیما از دستورالعمل‌های بولتون نشات گرفته است.

پیشتر نیز شبکه خبری سی ان ان گزارش داد ترامپ با موضع مشاور امنیت ملی خود در خصوص ونزوئلا مخالف است و گفته است اگر قدرت در دست او بود اکنون در چند نقطه در دنیا درگیر جنگ بودیم.

همچنین در گزارش سی ان ان آمده بود که ترامپ از اینکه بولتون علنا خواستار سرنگونی دولت ونزوئلا شده بود، انتقاد کرده بود. شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های مطلع گزارش داد: بعد از اینکه طی هفته جاری امید‌های آمریکا برای انتقال قدرت در ونزوئلا به سرعت بر باد رفتند، دونالد ترامپ به مشاوران ارشد خودش می‌گوید که محتاط باشند و سرخوردگی خود را درباره اظهارات علنی برخی مشاوران ارشدش درباره مداخله نظامی ابراز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار