باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی در لغو جلسات هتریک می‌کند؟/ عاملی: من به این موضوعات جواب نمی‌دهم

جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی چندین ماه است که بدون دلیل لغو می‌شود و مصوبه‌های مهم مانند سند ۲۰۳۰ بی پاسخ مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، «از شورای عالی انقلاب فرهنگی گله‌مندم»  جزو فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان بود، ایشان فرمودند این شورا باید مراقبت می‌کرد و نباید اجازه می‌داد کار تا جایی پیش برود که اکنون ما مجبور به جلوگیری از سند ۲۰۳۰  در کشور شویم.

دو سالی است که بحث سند ۲۰۳۰ و مغایرت آن با نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است سندی که اکثرمسئولان هم با آن مخالفت دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره این سند تصریح کردند: جان کلام در سند ۲۰۳۰ که بخشی از آن به آموزش و پرورش اختصاص دارد این است که نظام آموزشی ما بر پایه مبانی غربی تنظیم شود و دانش‌آموزان ما سربازان آمریکایی شوند.

آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی در لغو جلسات هتریک می‌کند؟/ عاملی: من به این موضوعات جواب نمی‌دهم

شورایی که ۴ ماه است جلسه نداشته 

با وجود تذکرات جدی که به سند ۲۰۳۰ وارد شده است و رد اجرایی شدن این سند در کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، اما می‌بینیم که این سند در برخی از مناطق و مدارس کشور اجرایی می‌شود.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سند ۲۰۳۰ اظهار کرد:  یکپارچه در مقابل این سند موضع گرفته‌ایم و دلیل  آن هم وجود  سند تحول بنیادین به عنوان سندی بومی، مصوب و قابل اتکا است.

 مقام معظم رهبری به شورایی خرده گرفتند که  آخرین مصوبه آن مربوط به دی ماه سال گذشته است، از ۱۲ دی ماه سال گذشته که سعید رضا عاملی جایگزین محمدرضا مخبر دزفولی شد هنوز جلسه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رئیس جمهور برگزار نشده است وبه دلایل نامعلوم و حاشیه‌ای هر هفته جلسات این شورا لغو می‌شود.

جعفری / شورای عالی انقلاب فرهنگی

۲۵ اسفند ماه سال گذشته بود که  سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه حمایت از کالای داخلی درباره چرایی برگزار نشدن جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور گفت:  به دلیل مشغله کاری رئیس جمهور و حضور او در سفر‌های ملی و بین‌المللی  نتوانستیم جلسات را برگزار کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: البته در غیاب رئیس جمهور نواب او می‌توانند جلسه را برگزار کنند، اما به دلیل تأکید مقام معظم رهبری و علاقه شخصی رئیس جمهوری می‌خواهیم جلسه حتما با حضور وی برگزار شد.

پیامکی که خبر از لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی داد

البته نکته اینجاست که چرا در سال جدید تا کنون جلسه‌ای برگزار نشد، این  در حالی است که ۲۷ فروردین ماه قرار بود اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در  سال ۹۸ برگزار شود، اما یک ساعت مانده به آغاز جلسه با ارسال پیامکی به اعضای شورا لغو جلسه اعلام شد، این اتفاق در دهم اردیبهشت هم تکرار شد.

هنگامی که از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی دلیل لغو جلسه را جویا شدیم آن‌ها اظهار بی اطلاعی کردند؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره لغو این جلسه گفت: دلیل لغو شدن جلسه را نمی‌دانم و این سوال را باید از خود مسئولان بپرسید.

زمانی که از سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد لغو جلسات این شورا سوال کردیم  او در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این موضوعات را جواب نمی‌دهم.

وی در پاسخ به این سوال که جلسات مکرر لغو می‌شوند با  گفتن « باشه همراه با لبخند» از کنارمان گذشت.

سوال اینجاست که  چرا دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  از پاسخ به چرایی لغو شورای عالی انقلاب فرهنگی شانه خالی می‌کند؟ چه کسی جز دبیر این شورا باید به این سوال مهم پاسخ دهد؟

جعفری / شورای عالی انقلاب فرهنگی

لغو ساده این جلسات مهم سبب می‌شود که موضوعات مهم کشور بدون اینکه تعیین تکلیف شوندروی میز بمانند و هیچ نظر تخصصی درباره آن‌ها صادر نشود.

در حال حاضر موضوع سند ۲۰۳۰ و همچنین مصوبه جدید آیین‌نامه انضباطی دانشجویان از جمله موارد مهمی هستند که باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گیرند، اما برگزار نشدن جلسات مانع از رسیدگی به موضوعات روز کشور می‌شود.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز در سفر هستند؟

محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری پس از ۲۷ فروردین ماه و در حاشیه جلسه هیئت وزرا درباره لغو شدن جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به دلیل تکمیل نشدن حد نصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این جلسه برگزار نشد، زیرا عده‌ای از اعضا در سفر بودند.

پس از اظهارات رئیس دفتر ریاست جمهوری به این نتیجه می‌رسیم که از دی ماه سال گذشته تاکنون اعضای شورا همگی در سفر بودند و امکان برگزاری جلسه وجود نداشته است.

جعفری / شورای عالی انقلاب فرهنگی

از لغو جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی که بگذریم به جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور می‌رسیم که جلسه اول این ستاد هم در سال جدید لغو شد.

در حالی که ۴ ماه از انتصاب عاملی می‌گذرد، وی هنوز به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور وارد نشده و مصوبه جدیدی هم به تصویب نرسیده است، آخرین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در روز ۱۱ دی ماه سال گذشته بوده است و اکنون بسیاری از اسناد مهم علمی، فرهنگی و فناوری کشور از سال گذشته روی میز شورا مانده‌اند و خاک می‌خورند؛ در حالی که مقام معظم رهبری صراحتا از شورای عالی انقلاب فرهنگی گله کردند، باز هم جلسه شورا در پیچ و خم حاشیه‌ها مانده است، اما باید دید که آیا جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی هفته دیگر برگزار می‌شود یا این شورا در لغو جلسات هتریک می‌کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بيچاره شدن مردم از دست گراني
چرا فكري نميكنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
الله اکبر لا اله الا الله محمد رسول الله
خدا خائن را رسوا کند