سپهرزاد: کسب مدال المپیک به شرایط حدادی بستگی دارد/ حضور کیهانی و مرادی در جایزه بزرگ آسیا مفید نیست

مربی تیم ملی دوومیدانی گفت: کسب مدال در المپیک بستگی به شرایط این مسابقات دارد و شاید حدادی با پرتاب ۶۶ متر مدال بگیرد.

هادی سپهرزاد مربی تیم ملی دوومیدانی در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رتبه سوم احسان حدادی در مسابقات دایموند لیگ و کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: به هر حال دومین سهمیه المپیک در رشته دوومیدانی بدست آمد و قابل پیش بینی بود که حدادی بتواند نتیجه خوبی در اولین مسابقه خود در دایموند لیگ بدست آورد و روند رو به رشد خود را ادامه بدهد.

سپهرزاد: کسب مدال المپیک بستگی به شرایط حدادی دارد / حضور کیهانی و مرادی در جایزه بزرگ آسیا مفید نیست

سپهرزاد درباره اینکه شانس حدادی برای کسب مدال در المپیک چقدر است، بیان کرد: کسب مدال در المپیک بستگی به شرایط این مسابقات دارد و شاید حدادی با پرتاب ۶۶ متر مدال بگیرد، اما با پرتاب ۶۸ متر نتواند مدال بدست آورد. به هر حال مدال آوری در المپیک به وضعیت ورزشکار در روز مسابقه و شرایط آب و هوایی بستگی دارد. البته اگر حدادی می‌خواهد در المپیک مدال بیاورد باید قبل از این مسابقات بالاتر از ۶۸ متر پرتاب کند تا شانس حضور در سکو داشته باشد.

سپهرزاد: کسب مدال المپیک بستگی به شرایط حدادی دارد / حضور کیهانی و مرادی در جایزه بزرگ آسیا مفید نیست

حدادی نسبت به سایر دوومیدانی کاران شرایط مطلوبی دارد

مربی تیم ملی دوومیدانی درباره اقدامات مسئولان برای کسب مدال از سوی حدادی در المپیک گفت: حدادی از سال گذشته برای حضور مقتدرانه در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک زیر نظر مک ویلکینز کار کرده است و با برگزاری اردو در آمریکا شرایط خوبی دارد و از همه لحاظ حمایت می‌شود. به هر حال حدادی نسبت به سایر دوومیدانی کاران شرایط مطلوبی دارد.

او درباره وضعیت بهنام شیری پرتابگر کشورمان بیان کرد: اگر فدراسیون دوومیدانی برنامه‌های من را اجرا کند به طور حتم بهنام شیری و حسن رسولی می‌توانند سهمیه المپیک بدست آورند. ما با شرایط فعلی و کمبود امکانات توانستیم در مسابقات قهرمانی آسیا به نتیجه برسیم. برای کسب ورودی المپیک باید شرایطی در سطح جهانی برای ورزشکاران فراهم کرد.

سپهرزاد درباره وضعیت مربیگری اش در تیم ملی دوومیدانی تصریح کرد: قراردادی با فدراسیون دوومیدانی ندارم، اما قرار است جلسه‌ای این هفته با مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی داشته باشم. به هر حال زمان کم است و دوست دارم زودتر وضعیتم مشخص شود تا ورزشکاران را برای کسب سهمیه ورودی المپیک آماده کنم. علاوه بر این ربانی و مرادی هم قرارداد ندارند که باید تکلیفشان مشخص شود.

سپهرزاد: کسب مدال المپیک بستگی به شرایط حدادی دارد / حضور کیهانی و مرادی در جایزه بزرگ آسیا مفید نیست

ترجیح می‌دهم در ایران مربیگری کنم

او درباره پیشنهادات چند کشور برای مربیگری تیم‌های ملی آن‌ها اظهار کرد: رئیس فدراسیون دوومیدانی یکی از کشور‌ها با من تماس گرفت و رزومه ام را خواست تا به کمیته ملی المپیک کشور خود بدهد. همچنین یکی از کشور‌ها برای هدایت باشگاه‌های خود درخواست مربی داده است، اما برای حضور در کشور دیگر مشکل روادید دارم. من برای دوومیدانی زحمت کشیدم و دوست دارم شاگردانم را در المپیک روی سکو ببینم و ترجیح می‌دهم در ایران مربیگری کنم مگر اینکه مسئولان فدراسیون دوومیدانی نخواهند با من ادامه همکاری بدهند.

جایزه بزرگ آسیا سطح پایینی دارد

مربی تیم ملی دوومیدانی درباره اینکه کیهانی و مرادی قرار است در مسلبقات جایزه بزرگ آسیا شرکت کنند، بیان کرد: جایزه بزرگ آسیا از سطح بالایی برخوردار نیست و مسابقات معمولی است. کیهانی و مرادی باید بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در رقابت‌های بزرگتر شرکت کنند. به نظرم حضور کیهانی و مرادی در مسابقات جایزه بزرگ مفید نیست. اگر این ۲ ورزشکار قصد دارند که سهمیه جهانی بگیرند باید با دوومیدانی کاران قدرتمند رقابت کنند که ورودی این رقابت‌ها را بدست آورند. شرکت در مسابقات جایزه بزرگ برای هدف مالی است و دوندگان استقامت و نیمه استقامت برای جایزه در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. رکورد‌های خوبی هم در جایزه بزرگ آسیا جابه جا نمی‌شود و در مجموع این مسابقات سطح پایینی دارد.

سپهرزاد درباره نارضایتی حسین کیهانی از دریافت نکردن پاداش‌های بازی‌های آسیایی جاکارتا بیان کرد: لیگ دوومیدانی نسبت به لیگ‌های سایر رشته‌های ورزشی ضعیف‌تر است و ورزشکاران برای گذران زندگی خود به دنبال دریافت پاداش‌های خود هستند. به هر حال کیهانی هم حق دارد که به دنبال حق و حقوق خود باشد تا مشکلات مالی اش را حل کند.


انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار