برکاتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

۵ سال؛ میانگین فاصله بین فرزند اول و دوم/ فرزند اول ایرانی‌ها چند سال پس از ازدواج به دنیا می‌آید؟

مدیرکل دفتر سلامت وزارت بهداشت گفت: فاصله بین فرزند اول و دوم به طور میانگین در کشور ۵ سال است.

فاصله بین فرزند اول و دوم به طور میانگین ۵ سال در کشور/ ۲۰ درصد زوجین جوان نابارور هستند/ فرزند اول زوجین ایرانی چند سال پس از ازدواج به دنیا می‌آید؟حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بهداشت باروری اظهار کرد: ما در حال بررسی ملی میزان ناباروری در زوجین هستیم چراکه تاکنون بررسی ملی در مورد ناباروری نداشتیم.

وی ادامه داد: ۱۵ تا ۲۰ درصد زوجین تخمین زده می‌شود که نابارور باشند و برنامه پیشگیری از ناباروری را در دستور کار داریم که یک برنامه غربالگری محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به ارتباط سن ازدواج با باروری خانم‌ها و آقایان اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی سن ازدواج و ناباروری را کاهش دهیم، اما متأسفانه به دلیل بالا رفتن سن ازدواج خطر ناباروری افزایش پیدا می‌کند.

میانگین سن ازدواج دختران و پسران ایرانی

برکاتی به میانگین سن ازدواج دختران و پسران جوان اشاره کرد و گفت: میانگین سن ازدواج دختران حدود ۲۵ و پسران حدود ۲۸ سال در کشور تخمین زده می‌شود و این میانگین سنی در حال افزایش بوده و هر چه فرزندآوری دیرتر صورت گیرد احتمال ناباروری بالاتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر چه فرزندآوری در سنین پایین‌تر رخ دهد خطر ناباروری در خانم‌ها کمتر خواهد بود، گفت: زوجین تلاش کنند تا فرزند اول آن‌ها در سنین ۲۰ تا ۳۵ سالگی متولد شود و بهترین زمان باروری برای خانم‌ها برای فرزند نخست بین ۲۰ تا ۲۵ سالگی است.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت به فاصله بین فرزند اول و دوم و تولد فرزند اول پس از ازدواج اشاره کرد و گفت: زوجین به طور میانگین بعد از ۴ و نیم سال پس از ازدواج فرزنددار می‌شوند و فاصله بین فرزند اول و دوم به طور میانگین حدود ۵ سال است و متأسفانه بارداری در سن بالای ۳۵ سال بسیار زیاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.