انجام کار‌های علمی و عملی برای ارتقا سلامت مادران و نوزادان مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: کار‌های علمی و عملی برای ارتقا سلامت مادران و تولد نوزاد سالم در بیمارستان امام خمینی مهاباد صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مراسم روز مامایی باحضور مدیر شبکه، رئیس مرکز بهداشت، سرپرست و مدیر بیمارستان، مدیر پرستاری، نماینده کانون بازنشستگان و جمعی از مسئولین بیمارستان و مرکز بهداشت و همکاران بخش زایمان در محل بخش بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: وظیفه اصلی ماما‌ها انجام کار‌های علمی و عملی مناسب برای تولد نوزادان سالم، مادران باردار دارای کمترین عوارض باشند مرگ مادر باردار واقعا پروسه­ای ناخوشایند است و شاید تا مدت‌ها در ذهن جامعه پزشکی ماندگار شود.

وی افزود: مامایی شغل حساسی است، چون مستقیم با نجات جان دو نفر در ارتباط می‌باشد برخورد و رفتار خواهرانه، مادرانه و مهربانانه با مادر باردار بسیار حائز اهمیت می‌باشد ایجاد محیط روانی آرام و خوش برای مادر باردار سبب می‌شود سیر زایمان و رضایتمندی بیمار و خانواده وی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده در سطح شهر از طریق تماس تلفنی و حضوری از برخورد و رفتار همکاران مامایی بخش زایمان ابرا رضایت کرده و در مواردی جزئی نیز انتقاد‌هایی از برخورد تعدادی از همکاران صورت می‌گیرد که انشاالله با تلاش همکاران این موارد نیز به حداقل کاهش یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ماما‌های شاغل در مرکز بهداشت به عنوان مامای خانواده مراقبت‌های اولیه مادران و زنان را انجام می‌دهند و همه این موارد باعث می‌شود سیستم بهداشتی شرایطی را فراهم نماید که مادر باردار در سیستم درمانی کمترین مشکلات را داشته باشد و خوشبختانه با تعامل و روابط کاری و هماهنگی خوب بهداشت و درمان یک سیستم منسجم مراقبت از مادران باردار در سطح شهرستان فعالیت می‌نماید.

وی ادامه داد: صرف نظر از نیرو‌های مامای شرکتی ۸۱ نفر از ماما‌ها در سطح شهرستان مهاباد فعالیت دارند که ۵۲ نفر از آن‌ها در بخش درمانی و ۲۹ نفر از آن‌ها در بخش بهداشتی مشغول ارائه خدمت می‌باشند و سالیانه بیش از ۴ هزار نوزاد در سطح شهرستان مهاباد متولد می‌شوند.

در پایان این مراسم به رسم یادبود به ۲ نفر از بازنشستگان و همکاران بخش زایمان، بخش جراحی زنان و زایمان و مرکز بهداشت لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/ج

مراسم روز ماما در شهرستان مهاباد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.